OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns cirka 44 000 studenter och mer än 8 000 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Jämställdhet, lika villkor och mångfald är grundläggande principer för alla delar av vår verksamhet.
LU Samverkan samlar 18 medarbetare med olika ämnesbakgrund och kompetens inom samverkan, projektledning och kommunikation - för att stödja universitetet i utvecklingen av strategiska samarbeten och samverkansplattformar.
Vi arbetar för att främja samverkan mellan universitetet och samhället. Vårt arbete tar sin utgångspunkt i dagens samhällsutmaningar - där universitetet har en nyckelroll att spela för att, tillsammans med andra, utveckla ny forskning, nya lösningar och nya innovationer.
Som avdelning bistår vi med koordinering, stöd och kompetenshöjning för utveckling av universitetsöverskridande projekt och plattformar där universitetet samverkar med omvärlden. Avdelningens uppdrag omfattar att identifiera forskningsfinansiering som gynnar universitetets strategiska utveckling, och att koordinera och processleda tvärvetenskapliga forskningsprojekt. Avdelningen arbetar även med processledning av ansökningar i samverkan med samhällsaktörer samt genomför specifika uppdrag åt universitetsledningen. I uppdraget ingår också stöd och kunskap inom frågor som rör utvärdering av samverkan och forskningens genomslag i samhället, metoder för uppföljning, bevakning av och dialog med finansiärer och andra nyckelaktörer, forskningskommunikation och att skapa nya mötesplatser mellan forskning och allmänhet.
Arbetsuppgifter
Handläggare för universitetets samverkansråd. Hantera arbetsuppdrag kopplade till samverkansrådet omfattande bl a utvärdering och analys av interna satsningar inom samverkan. Stöd för utveckling och utvärdering av samverkansfinansiering inkl. EIT.
Kvalifikationer
Du har universitets- eller högskoleexamen på avancerad nivå, samt intresse för forskning och forskningsfrågor. Du har erfarenhet från universitets- och högskolevärlden eller annan för arbetet relevant arbetsgivare tex forskningsfinansiär. Du har kunskap om och erfarenhet av utvärderingsprocesser. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande är erfarenhet från arbete med EUS forskningsfinansieringsprogram eller nationella forskningsprogram. Meriterade är även erfarenhet av arbete med impact assessment.
Du inspireras av att ta dig an nya uppgifter och vidareutveckla arbetssätt. Det krävs att du har en god förmåga att planera, prioritera och att kontinuerligt jobba självständigt mot deadlines. För att lyckas i din roll ser vi det som nödvändigt att du uppskattar ett strukturerat och serviceorienterat arbetssätt, gärna tar dig an analysarbete och är angelägen om att hålla hög kvalitet i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Att vara analytisk, strukturerad och noggrann är viktiga egenskaper. Du är självgående och planerar ditt arbete väl. Du är serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Du har intresse av att arbeta i en internationell miljö med stor mångfald, har god kommunikationsförmåga och god förmåga att samverka med många parter. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Vi erbjuder skiftande, utmanande och roliga arbetsuppgifter i en engagerande miljö med kompetenta medarbetare. Du kommer att arbeta självständigt under eget ansvar samt som en del i ett team, ofta med skarpa tidsramar
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Sektionen Ekonomis huvuduppgift är att ge verksamheten vid Lunds universitet stöd för en rationell ekonomiadministrativ hantering och tillgodose behoven av högkvalitativ ekonomisk information för att underlätta beslutsfattande inom och utanför universitetet. Detta innebär bl.a. att sektion Ekonomi: ansvarar för universitetets ekonomimodell och redovisningssystem, ger institutionerna stöd i deras dagliga ekonomihantering, kvalitetskontrollerar bokföringen, samordnar bokslutsarbetet, rapporterar till myndigheter, tar fram ekonomiska sammanställningar som behövs för uppföljning och beslutsfattande, ger utbildning och information i ekonomiadministrativa frågor. Sektion Ekonomi ansvarar också för universitetets likviditetshantering, lånehantering, ränteberäkning samt stiftelse- och fondförvaltning. Därutöver bistår sektion Ekonomi universitetet i upphandlingsärenden med syfte att skapa förutsättningar för effektiv och rationell anskaffning. Avdelningen inköp och upphandling handlägger dessutom anslutningar kring e-fakturering och e-inköp via Lupin, ett system för elektroniskt fakturaflöde och inköp via webb-portal.
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kerstin Larsson
+46462227094
Caroline Runéus
+46462227041
Elisabeth Pupp
+46462227116
Cecilia Sjöström
+46462227174
Marie Herner Hällström
+46462220347
Caroline Runéus/ avdelningschef
+46462227041
Susanne Norrman
+46462220755
Richard Stenelo
+46462221466
Carina Jensen
+46462220335
Mona Hansson
046-222 70 27, mona.hansson@pers.lu.se