OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen. Sista ansökningsdag: 2018-10-04.
Vid Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen bedrivs utbildning på grund-, avancerad- och forskarnivå inom fyra ämnen: barnkultur, barn- och ungdomsvetenskap, förskoledidaktik och fritidspedagogik. Vi ger drygt 25 fristående kurser, två lärarutbildningar på grundläggande nivå, två masterprogram och ett antal kurser inom andra lärarutbildningar.
Institutionens forskarutbildningsämnen är barn- och ungdomsvetenskap samt förskoledidaktik. Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen består idag av fyra avdelningar och här arbetar drygt 140 medarbetare. Inom den tekniska och administrativa avdelningen arbetar ca 23 personer med personal-, ekonomi-, teknik- och lokalfrågor samt kursadministration.
Arbetsuppgifter
Anställningen som forskningshandläggare är inriktad mot flera olika områden. Till störst del är du administratör för forskarutbildningen vilket bland annat innebär registrering av forskarstuderande, anmälningar till forskarutbildningskurser samt inrapportering av betyg. Du ansvarar även för samordning av högre seminarier, planering av disputationer samt antagning av doktorander.
Du fullgör uppgifter som prefektassistent vilket bland annat innebär att du tar fram underlag och förbereder beslut, samt skriver protokoll vid institutionsstyrelsens sammanträden. Som prefektassistent handlägger du även diciplinärenden, det vill säga ärenden vid misstanke om fusk eller plagiat. Anställningen omfattar även lokal- och resebokningar.
Det administrativa arbetet på institutionen täcker ett stort område vilket innebär att andra administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Det dagliga arbetet bedrivs i nära samarbete med övriga medarbetare på teknisk administrativa avdelningen, studierektor för forskarutbildningen samt institutionens forskare i en dynamisk miljö. Periodvis förekommer hög arbetsbelastning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning samt arbetslivserfarenhet från administration i en liknande roll. Du ska ha ett intresse av att arbeta inom universitet/högskola och se en utmaning i denna anställning. Meriterande är erfarenhet av de ovan beskrivna arbetsuppgifterna från arbete inom universitets- och högskolesektorn.
Du ska också ha en god förmåga att strukturera och organisera ditt arbete, vara drivande och arbeta självständigt genom att ta ansvar och egna initiativ. Anställningen ställer krav på flexibilitet, stresstålighet och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du ska vara beredd att arbeta med en mängd varierande arbetsuppgifter samt lösa såväl små som stora uppgifter på ett effektivt och metodiskt sätt. Då arbetet innebär många kontakter med forskarstuderande och personal lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens och god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av administrativ chef, Gabriella Wingård, tfn 08-1207 6240, gabriella.wingard@buv.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet – forskning, utbildning och samverkan i den internationella frontlinjen.