OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Arbetsuppgifter
Vill du hjälpa oss att utveckla nya banbrytande verktyg och tekniker för AI-driven animation? Vår forskargrupp har vunnit flera priser och vår senaste forskning har publicerats på Eurographics och SIGGRAPH Asia.
Vi letar nu efter två duktiga forskningsingenjörer med hög ambition och stark bakgrund inom mjukvaruutveckling, maskininlärning och datorgrafik. Du hjälper till att ta nästa generations animationsteknik, MoGlow, och integrera den i stora spelmotorer och animationsprogramvara. Arbetet kommer att ske i samarbete med världsledande datorspelföretag.
- Bygg och distribuera maskininlärningsmodeller för karaktärsanimering
- Skapa 3D-animeringsförfattarverktyg för integration med Unreal, Unity eller Maya
- Designa och bygga nya interaktionsgränssnitt
- Samarbeta med både animatörer och maskininlärningsexperter
Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Ett arbete i animationens absoluta framkant
- Möjligheter att använda vår högkvalitativa motion capture-studio
- Ett forskningsprojekt som drivs av riktiga användares behov
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö
https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050
Kvalifikationer
Krav
Avlagd examen på grundnivå eller avancerad nivå (högskoleutbildning) inom ämnet för anställningen eller motsvarande kompetens.
- Mjukvaruingenjör med goda kunskaper i C++/C# och Python
- 2+ års arbetslivserfarenhet, helst inom 3D-branschen med AAA-spelutveckling
- God kompetens i Unreal och/eller Unity
- Erfarenhet av djupinlärning, särskilt med distribution och integration
- Utmärkt kommunikatör i både skriven och talad engelska, inklusive teknisk dokumentation
Meriterande
- Självmotiverad med ett kreativt tänkesätt
- Passion för animation och motion capture
- God förmåga att samarbeta i grupp
- Medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskild fokus på jämställdhet
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in.
Ansökan ska innehålla:
- CV inklusive relevant yrkeserfarenhet och kunskap.
- Kopia av examensbevis och betyg från dina tidigare universitetsstudier. Översättningar till engelska eller svenska om de ursprungliga dokumenten inte utfärdas på något av dessa språk.
- Personligt brev med en kort beskrivning av varför du är intresserad av tjänsten, max 1 sida långt.
Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).
Om anställningen
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - i upp till 12 mån, med tillträde enligt överenskommelse.
Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.