Forskningsingenjör inom utveckling av körsimulator för fordonsdynamik

Forskningsingenjör inom utveckling av körsimulator för fordonsdynamik

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.




Arbetsuppgifter
Den subjektiva bedömningen av vägfordons kördynamiska egenskaper utförs vanligtvis med fysiska fordon som utvärderas på en provbana.

Dessa tester är ofta tids-, resurskrävande, kostsamma, väderberoende och kan också medföra säkerhetsrisker. Genom att använda en modellbaserad fordonsdynamikutveckling där virtuella fordonsmodeller kan utvärderas i rörelsebaserade körsimulatorer kan behovet av fysiska tester med prototypfordon reduceras avsevärt. Samtidigt kan faktorer så som väderförhållanden kontrolleras och det är möjligt att testa fler scenarion på kortare tid i en säker miljö. Syftet med projektet är att utveckla en rörelsebaserad körsimulator och objektivt utvärdera dess förmåga att återskapa verklighetstrogna fordonsdynamiska rörelseperceptioner, med det övergripande målet att förbättra effektiviteten och kvaliteten i fordonsdynamikutvecklingen.

Vi erbjuder
- En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid
- Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö

https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050

Kvalifikationer
Krav

- Avlagd examen på grundnivå eller avancerad nivå (högskoleutbildning) inom vägfordonsteknik eller motsvarande kompetens
- God ämnesskicklighet inom modellering och simulering av vägfordons dynamik.
- Yrkesskicklighet inom modellering, simulering och experimentell utvärdering av vägfordons dynamiska beteende inklusive modellering av kombinerade däckskrafter.
- Som person är du noggrann, driven och tar ansvar för ditt arbete.
- Du har förmåga att arbeta både självständigt och samarbeta i en grupp.

Meriterande

- Det är meriterande om du har erfarenhet av rörelsebaserade körsimulatorer.
- Medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskild fokus på jämställdhet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. 

Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in.

Ansökan ska innehålla:

- CV inklusive relevant yrkeserfarenhet och kunskap.

Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time).

Om anställningen 
Anställningen gäller tidsbegränsat enligt avtal - i upp till 6 mån, med tillträde enligt överenskommelse.

Övrigt
Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.

För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Design Engineering Analyst

Design Engineering Analyst

16 december 2024

Homologation Engineer

Homologation Engineer

12 december 2024