Forskningsingenjör till ITRL - mekaniska & mekatroniska system

Arbetsbeskrivning

KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, teknisk historia och filosofi.

Verksamheten vid skolan för industriell teknik och management omfattar de ingenjörs-, teknik och ekonomivetenskaper som är nödvändiga för att kunna utveckla nya produkter, material och produktionsprocesser på ett tekniskt ledande, ekonomiskt lönsamt och miljömässigt uthålligt sätt. Skolans kunskapsområden är energiteknik, industriell design och innovation, produkt- och produktionsutveckling, materialutveckling, mikro- och nanoteknik samt industriell ekonomi, organisation och ledning.

Institutionen för maskinkonstruktion bedriver omfattande forskning och utbildning inom produktframtagningsområdet. Verksamheten spänner över följande områden: maskinelement, maskinkonstruktion, mekatronik och inbyggda styrsystem, förbränningsmotorteknik, integrerad produktutveckling och innovation samt industriell design.



Arbetsuppgifter

Integrated Transport Research Lab (ITRL) samlar ledande tvärvetenskaplig kompetens och aktörer för att utveckla och demonstrera nya hållbara transportsystem.

De söker just nu en forskningsingenjör som ska arbeta i projektet RCV-E där två forskningsplattformer kommer att tas fram. Fokus i tjänsten kommer att ligga på mekaniska och mekatroniska system och dess integration med styrsystemet i fordonet, där du kommer att ha det tekniska huvudansvaret för utveckling och underhåll av de två RCV plattformarna. Du kommer att ägna dig åt koordinering, konstruktion, planering, upphandling, integration och testning. Vidare kommer du att samverka med forskare på KTH och ingenjörer på Ericsson och Scania. Dokumentering och manualskrivande kommer du också att arbeta med.



Kvalifikationer

För att kvalificera dig för tjänsten har du en civilingenjörsexamen inom maskinteknik, elektroteknik eller motsvarande. Du ska även ha erfarenhet av arbete med Simulink Real Time, Rapod prototyping, fordonsdynamik, mekatronik, reglerteknik, prototypfordon, batterisystem och elmotorer samt CAN-kommunikation i fordon.

Vi kommer att ta hänsyn till personliga egenskaper i denna rekrytering samt värdera dina erfarenheter av prototypfordon högt.

Fackliga representanter

Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. 

Ansökan

Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.

Övrigt

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pär Jönsson, Professor
08-7908375
Helena Fehrm, Personalhandläggare
08-790 76 53
Pär Jönsson, Professor
08-790 83 75
Sergei Glavatskih, Professor
08-790 63 82
Levente Vitos, professor
08-790 83 56
Helena Fehrm / personalhandläggare
08-790 76 53
Antonio Maffei / forskare
08-790 78 71
Helena Fehrm /personalhandläggare
08-790 76 53
Stefan Jonsson /professor
08-790 89 49
Maya Salame, personalhandläggare
08-790 76 53

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 30
None

Postadress

Lindstedtsvägen 30
Stockholm, 10044

Liknande jobb


Design Engineer till Paroc

Design Engineer till Paroc

22 november 2024

Mechanical Engineer – Lube Oil & Auxiliary System

Mechanical Engineer – Lube Oil & Auxiliary System

21 november 2024