OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Högskolegemensamt stöd är vår övergripande administration och service som utgör stöd till högskolans verksamheter och hanterar högskolegemensamma uppgifter. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.
Har du erfarenhet av forskningsadministration och gillar att ge service? Då kanske du vill bli vår vikarierande forskningskoordinator.
Högskolegemensam stödverksamhet är vår övergripande administration och service som ger högskolans verksamheter stöd och hanterar uppgifter som är gemensamma för högskolan. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring. Högskolekansliet är en högskoleövergripande resurs och en stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor. Arbetsplatsen är på högskolans vackra campus och nämndsekreterarna sitter tillsammans med dekanerna i hus 4.
Arbetsuppgifter
I arbetet som forskningskoordinator ingår att koordinera de olika funktioner som är involverade i stödet till forskarna. Arbetsuppgifterna omfattar administrativa uppgifter som att ta fram underlag till remissvar inom forskningsområdet och till årsredovisningen. Tillsammans med registrator vidareutvecklar du rutiner för diarieföring av forskningsrelaterad information. Tillsammans med vicerektor kommer du även att utveckla arbetet kring kvalitetssäkring och kvalitetsutveckling av forskning. Vi behöver även din hjälp med att stödja forskare när det gäller ansökningar om interna och till viss del externa medel. Du kommer att ha stora möjligheter att påverka ditt arbete.
Behörighet och kvalifikationer
Vi söker dig med högskoleutbildning och erfarenhet av forskningsadministration. Det är meriterande om du har arbetat med utvärdering, övrig administration eller kvalitetsutveckling. Du behöver ha lätt för att kommunicera med andra, vara serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Vi utgår från att du är strukturerad, kan arbeta självständigt och målinriktat. Du kan samarbeta med andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Självklart är du en van datoranvändare, kan hantera Officepaketet och har intresse för hur system fungerar och hur de kan utvecklas i relation till förekommande processer och rutiner. Det är meriterande med erfarenhet av digitala mötesformer och digital signering. Arbetet kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på under perioden 2022-01-01—2023-04-30 eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på Näsby med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter.
Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.
Sista ansökningsdag är 2021-10-03.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta kanslichef Johan Eriksson på 044-250 30 03 eller forskningskoordinator Kajsa Amilon på 044-250 36 34.
Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
Arbetsplats Högskolan Kristianstad
Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.
Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02