Forskningssekreterare

Forskningssekreterare

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Region Kronoberg erbjuder dig friskvårdsbidrag, förmånligt årskort på tåg och buss, rabatt på våra personalrestauranger, egna träningslokaler, personalklubbar och inflyttarservice.
Allmänmedicinskt Kunskapscentrum (AMK) är en del av FoUU och arbetar med fokus på dagens primärvård och inriktning på framtidens nära vård. Utifrån ett helhetsperspektiv driver vi utvecklingsfrågor och utgör ett samlat forum för kvalitetsutveckling, utbildning, fortbildning och forskning för nära vård i Region Kronoberg. AMK representerar samtliga professioner i hela primärvården, såväl offentligt som privat driven, i dialog med övriga sjukvården. Förutom de övriga delarna inom FoUU samverkar vi även med bland annat Linnéuniversitetet, Sveriges kommuner och regioner samt andra nationella aktörer inom sjukvårdsområdet.
Under 2023 kommer vi på uppdrag av regionstyrelsen starta upp en verksamhet med akademiska vårdcentraler, AVC, i Kronoberg. En akademisk vårdcentral ska aktivt bedriva forskning och datainsamling relevant för primärvården Den ska också ha ett utökat utbildningsuppdrag med kontinuerliga platser för läkarstudenter och andra yrkeskategorier inom primärvården samt ha en välfungerande utbildningsstruktur för AT/BT och ST läkare samt sjuksköterskor under utbildning till distriktssköterskor.
För att kunna bistå med detta behöver vi på AMK utöka vår kompetens med en forskningssekreterare.






ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en utåtriktad person som aktivt samverkar med såväl de akademiska vårdcentralerna som andra delar av Region Kronoberg och då framför allt de delar beskrivna i andra punkten nedan.
Arbetsuppgifterna kommer bland annat att utgöras av att:
• Ha ett administrativt huvudansvar för de forskningsprojekt där AMK är involverade.
• Upprätthålla kontakt mellan AMK och följande aktörer:
- De akademiska vårdcentralerna
- VFU-ansvariga på Utbildning och lärande
- FoU
• Tillsammans med andra medarbetare på AMK sköta övriga administrativa arbetsuppgifter som exempelvis att organisera möten och utbildningar, vara webbredaktör och kontaktperson i IT-frågor, boka lokaler med mera.






KVALIFIKATIONER
Du har en akademisk examen relevant för uppdraget med breda administrativa kunskaper. Tidigare erfarenheter av forsknings- och utvecklingsarbete är meriterande.
Språkkunskaper som inbegriper goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Då en del av uppdraget kommer att utföras på plats på vårdcentraler lägger vi stor vikt vid att du är strukturerad och lösningsfokuserad, kan skapa förtroende och goda relationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras i början på september.

Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024