Forskningssekreterare till organisation i Kalmar

Forskningssekreterare till organisation i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en forskningssekreterare till ett multinationellt forskningsprojekt som leds av en organisation i Kalmar. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av forskningsadministration och vill stötta i ett stort och långsiktigt projekt. Är du ansvarstagande, ordningsam och noggrann? Ta chansen och sök idag!

OM TJÄNSTEN
I tjänsten kommer du arbeta nära koordinatorn för forskningsprojektet men även kommunicera med andra delar av projektet. Kommunikation och administrativ stöttning är två stora delar av rollen. Bland annat kommer du som forskningssekreterare jobba med projekt- och mötesadministration, intern- och externkommunikation samt bistå med forskningsadministrativ kompetens. Som forskningssekreterare kommer du arbeta i ett projekt som är en del av EU Horizon Europé projektet.

Du erbjuds
- Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Projektadministration, utarbeta projektplaner, stötta i tidsrapportering för projektet och ansvara för dokumentation
* Mötesadministration, administrera och arrangera såväl fysiska som digitala möten
* Intern kommunikation, skicka ut dagordningar, minnesanteckningar och meddelande till projektet och andra parter
* Extern kommunikation, uppdatering av presentationer, webbsidor och sociala medier kopplade till projektet
* Bistå med forskningsadministrativ kompetens till andra nationella och internationella forskningsprojekt


VI SÖKER DIG SOM
- Har en kandidatexamen inom relevant område
- Väldigt god skriftlig och muntlig kommunikation i svenska och engelska
- Goda IT kunskaper och erfarenhet av att använda Office paketet
- Innehar forskningsadministrativ erfarenhet

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av arbete som forskningssekreterare, administratör i nationella och EU-projekt
- Erfarenhet av EU Horizon Europé forskningsprogram, dess forskningsportal och krav på rapportering
- Erfarenhet av att använda InDesign och Photoshop
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Stabil
- Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2024
  • Ansök senast: 5 augusti 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


13 november 2024

Är du en projektadministratör som tycker om att samarbeta?

Är du en projektadministratör som tycker om att samarbeta?

13 november 2024

Registrator till avdelningen för infrastruktur

Registrator till avdelningen för infrastruktur

12 november 2024

Utbildningsadministratör

Utbildningsadministratör

11 november 2024