OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lärjedalen är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder med 24 400 invånare och drygt 1800 anställda där områdena Hammarkullen, Hjällbo, Eriksbo och Bergum-Gunnilse ingår. Stadsdelsnämnden ansvarar för skola, förskola, individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade samt fritid och kultur. I Lärjedalen bor människor med ursprung från ett hundratal olika nationer, vilket ger området en internationell prägel. Förskolan Sandeslättsgatan 3 ligger i Hammarkullen, ett område i det natursköna Lärjedalen. I förskolan har man möjlighet att få stöd och handledning av specialpedagog. Arbetslagen har förutom sin veckoplanering en hel eller halvdag per månad för planering/ utvärdering då man får avlösning. Man har tillgång till en bemanningspool vid vikariebehov. Vi erbjuder fria pedagogiska måltider och möjligheter till gratis eller subventionerad friskvård. Nu ingår vi i ett hälsoprojekt som bl a innebär att du har möjlighet att få coachsamtal. Bra förbindelser med centrala Göteborg. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Sandeslättsgatan förskola är en förskola med sex avdelningar. Vi söker en förskollärare till avdelning Lady o Lufsen som är en avdelning för barn i åldern 3-5 år. Du ska delta i fortbildning och vara delaktig i förskolans utvecklingsarbete. Tillsammans med arbetslaget skapar du en miljö som stimulerar barnens utveckling. Nuvarande arbetslag använder mycket musik och drama i sitt arbete med barnen. Många av barnen har svenskan som sitt andra språk och många av dem behöver stöd i sin språkutveckling. Vi lägger stor vikt vid ett nära föräldrasamarbete. KVALIFIKATIONER Du är utbildad förskollärare eller har annan likvärdig pedagogisk utbildning. Du känner ett stort engagemang för ditt arbete och du ser arbetet i ett mångkulturellt område som spännande och viktigt. Vi vill att du har goda kunskaper i att planera, dokumentera och utvärdera verksamheten utifrån förskolans läroplan. Du ser samarbetet med andra verksamheter i området, andra förskolor och skolor som viktiga. Vid vår bedömning kommer vi att ta hänsyn till erfarenhet och personliga egenskaper. Vi försöker aktivt tillvarata de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt en etnisk mångfald tillför verksamheten.
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel