OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vill du vara med och främja en pedagogisk lärmiljö för barn? Då kan du vara en av våra nya förskolelärare!
Vilka är vi?
Taborsbergs förskola ligger under samma enhet som Hyacintens förskola som tillsammans bildar Haga förskolor. Vi arbetar med åldersnära barngrupper där den pedagogiska lärmiljön och leken är viktiga delar i barnens utveckling och lärande.
Vi är Reggio Emilia inspirerade och ser det kompetenta barnet i alla delar i vår utbildning. Våra avdelningar samarbetar och är delaktiga i enhetens nätverk för att främja det kollegiala lärandet. Vi lägger stor vikt vid den pedagogiska lärmiljön där barnens lek och utforskande är viktiga inslag i vår utbildning.
Vi vill välkomna dig till en plats med Framtidstro, Glädje, Tillit, Delaktighet och ett medforskande arbetssätt med barnen. Vi har ett övergripande tema Hållbar Utveckling, genom ett projektinriktat arbetssätt och pedagogisk dokumentation som motorn för att utveckla vår utbildning. Arbetslagen har reflektionstid varje vecka. Det finns goda möjligheter till kompetensutveckling och vi tar tillvara på varandras kompetenser i vår enhet.
Vi söker nu 2 förskollärare till Taborsbergs förskola.
Dina arbetsuppgifter
Som förskollärare är du väl förtrogen med förskolans läroplan och kan omsätta den i praktiken. Du vill vara med och leda ett arbete för hållbar framtid där barnen får sätta spår, ha inflytande och få uppleva att de är delaktiga i alla sammanhang. Du har ett särskilt ansvar i undervisningen och tillsammans med arbetslaget planerar, genomför och utvärderar utbildningen, för att systematiskt utveckla förskolans kvalité.
För oss är det kollegiala lärandet ett viktigt inslag i utbildningen. Du ska bidra till det kollegiala lärandet genom att driva förskolans utvecklingsarbete och dela med dig av dina kunskaper.
Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad förskollärare. Du har ett genuint intresse och nyfikenhet inför att arbeta Reggio Emilia inspirerat.
Du sprider glädje och positivitet i din yrkesroll. Du har en stor samarbets- och kommunikationsförmåga och vill vara en del av en förskola som ständigt utvecklas. Du är med och skapar de bästa förutsättningarna för att barnen ska få möjlighet att utvecklas och lära. Du har barnen i fokus och utgår alltid ifrån barnens bästa. Du är flexibel och anpassar ditt arbetssätt utifrån situationen.
Du har förmågan att omsätta läroplanens mål och intentioner i praktiken samt har en hög pedagogisk insikt. Du är motiverad, engagerad och vill vara med och forma en förskola som är trygg, lustfylld och lärorik för alla barn. Du agerar utifrån våra styrdokument i mötet med barn, kollegor och vårdnadshavare samt vara trygg i din yrkesroll.
Vi ser gärna att du har erfarenhet i din yrkesroll.
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: enligt överenskommelse
Arbetstid: dagtid
Sista ansökningsdatum: 23 september
Kontakt: Lejla Sultanic, rektor Haga förskolor 011 15 32 31
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel