OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker ett antal förskollärare till vår enhet.
Vi kommer att öppna en ny förskola, Viksbergs förskola. Några avdelningar kommer att öppna i maj och några i augusti. Vi söker därför både dig som vill/kan börja i maj och dig som vill börja i augusti.
Vi söker också förskollärare till övriga förskolor i vår enhet eftersom att vi kommer att göra en del omflyttningar av pedagoger i samband med Viksbergs öppnande.
Om oss
Våra värdeord i Brunnsäng-Grusåsen är kreativitet, delaktighet och glädje. Som förskollärare vill vi att du verkar utifrån dessa ord med läroplanen som grund.
Tillsammans i ditt arbetslag arbetar du utifrån ett projekterande arbetssätt genom pedagogisk dokumentation.
Vi har ett dokumentationsverktyg och pedagogistor som handleder arbetslagen både i reflektion och i praktiken på avdelningarna.
Vi arbetar i en ateljekultur där vi lägger stor vikt vid estetiska uttrycksätt och använder oss av fyra T:n som ledord: Tilltalande, Tydligt, Tillgängligt och Tillåtande.
Gå gärna in på Instagram; pedagogistor_bg. Där synliggör vi verksamheten i Brunnsäng-Grusåsen.
Vem är du?
Krav:
- Examen med legitimation från lärarhögskolan. Inriktning: förskollärare eller mot yngre åldrar.
- God svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Professionell, ansvarstagande, lätt för att samarbeta, aktiv och i nära samspel med barnen.
Vi erbjuder dig
-Handledning genom våra pedagogistor.
-Intern kompetensutveckling.
-Hög andel högskoleutbildade kollegor att samarbeta med.
Välkommen till oss!
Brunnsäng-Grusåsen har idag sju förskolor, Viksberg blir vår åttonde förskola.
Södertäljes kommunala förskolor har en gemensam verksamhetsidé som innebär att vi speglar vår verksamhet mot Reggio Emilias filosofi. I Södertäljes kommunala förskolor innebär speglingen mot Reggio Emilias filosofi ett särskilt ställningstagande för förskolan som en demokratisk mötesplats där barnen ska ges möjlighet att påverka samhället och utveckla det medborgarskap de redan har. Vi har tagit ställning för förskolan som en plats för socialisering där lek, glädje, utmaningar och estetiska upplevelser är förutsättningar för lärande och utvecklandet av barns förmågor och kunnande. På förskolan ska vi gemensamt skapa en känsla av sammanhang hos individen i relation till sin närmiljö och dess historia.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel