OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
Barn- och skolförvaltningen arbetar för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för barn och elever att nå målen. Vi arbetar för en enhetlig och tydlig styrning för skola och förskola och en ändamålsenlig och effektiv organisation. Vidare strävar vi efter att skapa förbättrade förutsättningar för utveckling och kvalitet i verksamheten.
Om oss
Tuna förskola består av fem avdelningar och ligger i nybyggda, moderna och spännande lokaler.
Förskolans pedagogiska lärmiljöer består av en hemvist och lekrum per avdelning, gemensamma kreativa torg, en restaurang med tillhörande tillagningskök, ett pedagogiskt kök samt utegård med intilliggande parkmiljö.
Arbetsuppgifter
Som förskollärare på språkavdelningen så jobbar du i ett arbetslag tillsammans med ytterligare en förskollärare och en specialpedagog med en barngrupp där vissa av barnen har en språklig sårbarhet. Fokus ligger på att ge alla barn likvärdiga förutsättningar för sitt lärande och utveckling, där utbildningen, lek och omsorg bildar en helhet.
Du förväntas var aktiv i det kollegiala arbete med att utveckla enheten pedagogiska idé/grund. Bland annat genom riktade utvecklingsprocesser, det systematiska kvalitetsarbetet och via vår lärplattform Unikum.
I vårt arbete med barnen utgår vi från tryggheten och strukturen på avdelningen där utbildning i form av omsorg, utveckling och lärande går hand i hand. Vi lägger ett stort fokus kring utvecklandet av de pedagogiska lärmiljöerna där tillgänglighet samt pedagogens roll och förhållningssätt har en stor betydelse och där leken är ett viktigt verktyg i arbete med undervisningen.
Vi söker dig som
är utbildad förskollärare och innehar förskollärarlegitimation och vill vara med och bidra till ett kollegialt lärande både inom arbetslaget, på enheten men också i ett större kollegialt sammanhang med andra förskolor.
Vi ser gärna att du har dokumenterad utbildning i TAKK, men viktigast är att du har erfarenhet av att aktivt ha arbetat med TAKK i förskolemiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med barn med språklig sårbarhet.
Du ska vara kreativ och nytänkande men också se vinster i att stärka och utveckla befintliga arbetssätt och processer. Ditt pedagogiska förhållningssätt ska ha sin grund i vetenskap och beprövad erfarenhet.
För att få arbeta med barn inom skola och förskola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel