OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att se barn växa upp och utveckla personligheter och karaktärer, tycker du om att utmana de yngre barnens lärande och utveckling från de första stegen och orden fram tills dess att de börjar skolan, då är det dig vi söker!
Att vara förskollärare i Krokoms kommun handlar om att planera och genomföra en bra pedagogisk verksamhet, där omsorg, fostran och lärande bildar en helhet och där varje barns utvecklingsbehov uppmärksammas. Du arbetar med pedagogiskt arbete utifrån kommunala och nationella mål för barngrupper med 1-6-åringar.
En viktig del i arbetet är att uppmärksamma och tillsammans med kollegor analysera utvecklingsområden och driva verksamhetens inre arbete mot uppställda mål.
Du är förskollärare eller har annan pedagogisk utbildning på universitetsnivå som kan passa för åldersgruppen.
Du har även en empatisk förmåga för att kunna förstå barnens behov och möta dem där de befinner sig samt för att kunna lyssna, uppmuntra, stimulera och utmana dem att utvecklas vidare.
Det är även viktigt att du är en god pedagogisk ledare som kan leda både mindre och större barngrupper när verksamheten så kräver. Du bör vara flexibel i tanke och handling då förskolans dagar sällan följer några förutbestämda mallar.
God samarbetsförmåga och en öppen attityd är även viktigt för att kunna ha ett gott samarbete med föräldrar och andra samarbetspartners.
Kommunens visionen är; 'Vi gör plats för växtkraft'. Som förskollärare i vår kommun är du en viktig del i detta arbete.
Till Bygdegårdens förskola i Trångsviken rekryterar vi nu en Förskollärare. Förskolan har knappa 40 barn fördelat på 3 basgrupper och brukar stoltsera med att vara väldigt flexibla i verksamheten utifrån antal barn, åldrar och behov. Utemiljön inbjuder till många olika former av lek, rörelse och lärande och i våra lokaler har vi bland annat tillgång till en fullstor gymnastiksal.
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel