OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba utifrån en tydlig pedagogisk riktning tillsammans med dina kollegor i arbetslag?Vill du jobba i en stimulerande och trygg miljö i nära pedagogiska relationer mellan vuxna och barn?Då ska du söka till oss Vittra! Hos oss förvärvar eleven kunskaper och färdigheter, lär känna sig själv och blir en "mästare på att lära".Dessa tre perspektiv, kunskapsutveckling, personlig utveckling och lära att lära, är varandras förutsättningar och utgör tre lika viktiga delar i vårt arbete att stimulera varje elevs utveckling.Läs mer om vår pedagogiska riktning på www.vittra.se. Till Vittra i Sjöstaden söker vi en förskollärare till vår fritidsverksamhet.Uppdraget innebär att planera och genomföra den frivilliga verksamheten som är förlagd till eftermiddagstid.Du tjänstgör även under skolloven då du planerar och organiserar verksamheten för de barn som finns kvar på skolan.Tjänsten är på 50% med tillträde efter överenskommelse. Vi söker dig som: - Har examen som förskollärare - Har erfarenhet av att arbeta på fritidshem - Delar våra värderingar och vår syn på kunskap, lärande och personlig utveckling - Har ett genuint intresse för varje individ och på ett medvetet sätt anpassar innehåll och metoder för varje situation och för varje elev - Är en tydlig vuxen förebild - Är engagerad och motiverad Vittra i Sjöstaden är en förskola och grundskola för barn och elever mellan 1 och 16 år.Vi har idag förtroendet att ha hand om närmare 400 barn och ungdomar.Hos oss finns även en tvåspråkig grundskola.Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan snarast.Vi tar enbart emot ansökningar via länken nedan. Välkommen med din ansökan!Vittra grundades 1993 och är idag ett av Sveriges ledande friskoleföretag med drygt 30 förskolor, grundskolor och gymnasieskolor runt om i landet.Vittra är ett värderingsstyrt företag med en bärande ide om att bidra till ökade livschanser genom utbildning och lärande.Vår pedagogiska riktning utgår från samspelet mellan individ och gemenskap.