OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER Förskolor Gamla staden är en enhet som består av tio förskolor varav en som är öppen dygnet runt. Enheten har en ledningsorganisation bestående av fyra förskolechefer, en kökschef och en biträdande förskolechef med gemensamt ansvar för enheten. Vi är ca 175 anställda som arbetar i förskolor Gamla staden och vi tar emot barn i åldrarna 1-5 år (1-12 år inom den dygnet-runt-öppna verksamheten). Ungefär 800 barn finns i våra verksamheter. Vi söker nu en förskollärare som kommer att arbeta på Strigelns dygnet runt öppna förskola, det innebär att man ska kunna arbeta dagtid, kvällstid och helger. Efter erforderliga beslut kan det även bli vakanta förskollärartjänster på våra andra förskolor. Du ska tillsammans med övrig personal ansvara för den pedagogiska verksamheten med barn i åldern 1-12 år. Som förskollärare har du även ansvar för att, i samarbete med övrig personal på förskolan, driva och utveckla det pedagogiska arbetet i linje med nationella och lokala mål. Vi arbetar med pedagogisk observation, reflektion och dokumentation i det vardagliga arbetet med barnen. Eftersom cheferna inte har sina arbetsplatser på förskolorna så måste du vara beredd på att vissa administrativa uppgifter kommer att ingå i ditt uppdrag. Vi arbetar med självvärdering och kvalitetsutveckling samt pedagogisk dokumentation. Vi erbjuder kompetensutveckling, fyra planeringsdagar per år och viss barnfri planeringstid under veckorna, fria pedagogiska måltider, fria arbetskläder för utomhusbruk och olika friskvårdsförmåner. KVALIFIKATIONER Vi kräver att du har förskollärarutbildning eller lärarutbildning med inriktning mot tidigare år. Alternativt kan även annan pedagogisk högskoleutbildning med inriktning mot yngre barn godkännas. Du får gärna ha någon erfarenhet av arbete i förskola eller annat arbete med yngre barn i grupp. Vi förutsätter att du: . har förmågan att se till varje barns individuella behov och förutsättningar . tar egna initiativ och kan vara drivande i utvecklingsarbete . är nytänkande och vill pröva och utveckla nya arbetsmetoder . har personlig mognad och förmåga att skapa trygghet för barn och föräldrar . har förmåga att kommunicera med både barn och vuxna . har god samarbetsförmåga
Artiklar i detta ämnet
- Skolans ansvar för fostran
- Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel