Förskollärare/tidigarelärare 100 % Vikariat

Arbetsbeskrivning

Barn- och utbildningsförvaltningens vision Barn och elever i Eskilstuna ska erbjudas en trygg, stimulerande och lärande uppväxt i förskola och skola. Tolerans och medkänsla, eget inflytande och ansvar ska löpa som en röd tråd i utvecklingen. Förskolan och skolan ska ge barn och elever lust till livet, kunskaper och färdigheter samt främja deras nyfikenhet, självkänsla och skaparkraft. ARBETSUPPGIFTER Söders skolområde består av två skolenheter - Skogsängsskolan ca 260 elever (F-åk4 samt skolbarnomsorg) och Odlarskolan ca 340 elever (åk 5-9). Vi är ca 70 anställda som, tillsammans med våra elever, har höga kvalitetetskrav för att alla skall känna sig accepterade och trygga. Goda kunskaper för alla är ett självklart och viktigt mål. Utifrån skolplanens vision är det en rättighet för eleverna att känna sig trygga på Skogsängsskolan, liksom det också är en skyldighet för alla att bidra till att skapa en god studiemiljö. Vi har en kompetent och engagerad stab av lärare och övrig personal som arbetar i lag kring eleverna. Vill du veta mer, gå in och läs på vår hemsida via www.eskilstuna.se Du kommer att arbeta i ett arbetslag med åk F-2. Under skoldagen arbetar du i huvudsak mot förskoleklass och på eftermiddagarna arbetar du på fritidshemmet i enligt fritidshemmans mål. Arbetsuppgifterna fördelas efter barnens behov och arbetslagets prioriteringar. En arbetsuppgift är att arbeta med språkstimulans och språkutveckling (bornholmsmodellen). Vi samverkar med Odlarskolan för att se kontinuiteten i barns utveckling. KVALIFIKATIONER För tjänsten adekvat pedagogutbildning. Vi söker tydliga ledare med dokumenterat goda ledaregenskaper och som har lätt att samarbeta. Utbildning och erfarenhet av att arbeta med språkstimulering är ett krav. Goda kunskaper inom motorik, rörelse och IT är en merit. Vi ser gärna manliga sökande.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 augusti 2010

Lärare tidigare år, Kronhagsskolan

23 augusti 2010

Sv/So lärare för tidigare år sökes!

11 maj 2010

2 Lärare

11 maj 2010