OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gävle växer och är i stark utveckling. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb med goda möjligheter för dig att växa. I kuststaden Gävle har du nära till natur, kultur och upplevelser. Vill du vara med och ta Gävle in i framtiden? Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Välfärd Gävles medarbetare gör Gävle tryggare för äldre, personer med funktionsnedsättning och människor i utsatta situationer. Vi jobbar även med att skapa de bästa förutsättningarna för vuxnas lärande och för personlig utveckling. Vi erbjuder framtidsyrken som både utmanar och utvecklar och du jobbar med sånt som är viktigt på riktigt. Tillsammans gör vi Gävle tryggare!
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i huvudsak att arbeta med att handlägga ansökningar och enklare utredningar om försörjningsstöd och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd, inklusive viss kontakt med sökanden via telefon samt vara ett administrativt stöd till
försörjningsstödshandläggare. Det administrativa stödet kan exempelvis handla om registreringar i verksamhetssystemet, expediera diverse handlingar, insortering i akter, bokningar mm. Handläggare och administratörer behöver arbeta sida vid sida för att flexibelt lösa enhetens uppdrag och ha en hög servicenivå för medborgarna i kommunen. Du förväntas jobba verksamhetsnära och känna att du vill ingå i en verksamhet i förändring.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har adekvat administrativ utbildning på minst gymnasienivå inriktat på de aktuella arbetsuppgifterna. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med administration och handläggning hos en myndighet.
Du hanterar stress på ett konstruktivt sätt där du bibehåller ett gott humör vid press och motgångar. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet. Du har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra och hittar win-win-lösningar genom att fokusera på det gemensamma målet.
Du har förmågan att planera och organisera ditt arbete utifrån uppsatta tidsramar. Du har en förmåga att arbeta utifrån verksamhetens mål, arbetar effektivt och tar ansvar för att nå målen samt förmåga att ställa om vid eventuella förändringar.
Du förstår talad och skriven kommunikation väl; kan formulera dig och samspela med andra i tal och skrift. Du har förmågan att anpassa ditt språk efter situation, syfte och mottagare.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Om du blir inbjuden till en intervju för en tjänst hos oss i Gävle kommun ska du uppvisa giltig identitetshandling där medborgarskap kan utläsas. Om du är tredjelandsmedborgare uppvisar du giltigt arbets- och uppehållstillstånd, LMA-kort eller kopia av Migrationsverkets mottagna ansökan om förlängt uppehållstillstånd.
Behöver du ett personbevis? Beställ via www.skatteverket.se
Om du söker en deltidstjänst hos oss så finns ett beslut inom Gävle kommun som innebär att du som tillsvidareanställd medarbetare kan begära att du vill arbeta heltid. En sådan begäran kan innebära att du kan behöva utföra andra arbetsuppgifter än dina ordinarie.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.