OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sjöstaden Mariestad arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamhetsområden med några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel på det som vi satsar på.
På Maria Nova finns kommunens socialtjänst och arbetsmarknadsinsatser för vuxna under samma tak. Här sker ett samarbete och en samlokalisering mellan socialnämnd, barn- och utbildningsnämnd, kommunstyrelsen och externa aktörer. Maria Nova utgår alltid från ett individperspektiv där fokus ligger på den specifika personens egna resurser, färdigheter och erfarenheter.
Nu söker vi en försörjningsstödssekreterare för ett längre vikariat om sex månader med möjlighet till förlängning.
ARBETSUPPGIFTER
Som försörjningsstödssekreterare arbetar du i en liten grupp om två personer. På enheten arbetar även arbetsmarknads-, social- och mottagningssekreterare samt integrationssamordnare.
I rollen som försörjningsstödssekreterare arbetar du med individer som av olika skäl har behov av försörjningsstöd. Dina arbetsuppgifter innebär handläggning och dokumentation enligt socialtjänstlagen avseende utbetalning av bistånd till försörjningsstöd där kontakten med klienterna sker främst genom e-post eller brev.
I detta arbete har försörjningsstödssekreterare tätt samarbete med övriga funktioner som arbetsmarknads- och socialsekreterare och gruppen har dessutom tillgång till extern ärendehandledning.
Du genomför ekonomiska beräkningar och fattar beslut på underlag från arbetsmarknadssekreterare som har den närmare kontakten med klienterna och deras planering.
Arbetstiderna är dagtid måndag-fredag kl. 8-17.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som arbetsgivarens bedömer lämplig. Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänst och arbetsmarknadsarbete samt att du är van vid att självständigt organisera ditt arbete.
Du har god förmåga att anpassa ditt arbete efter varierat arbetstempo och har en god prioriteringsförmåga. Du arbetar systematiskt för att uppnå en effektiv och säker handläggningsprocess.
Viktiga egenskaper hos dig som person är att du har en god samarbetsförmåga, att du är serviceinriktad samt att du är värdegrundsstyrd.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Den som söker tjänst inom sektor Stöd och Omsorg ska före erbjudande om arbete lämna utdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister. Kravet på registerkontroll gäller för samtliga, oavsett vilken tjänst inom sektorn som avses, anställningens tjänstgöringsgrad eller period. Den som endast sökt men inte erbjudits tjänsten behöver alltså inte lämna något utdrag.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
IFO-chef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
bitr Vård och Omsorgschef Britt Johansson
0501-75 63 60
Enhetschef Bemanningsenheten Annsofie Hermansson
0501-75 50 33
Individ- och familjeomsorgschef Anette Karlsson
0501-756310
Enhetschef Sofia Axelsson
0501-756442
Team-ledare Anne-Marie Kjaergaard
0501-75 67 79
Enhetschef Carina Eriksson
0501-756496
Tf Enhetschef Katrin Jedselius
0501-756603
Enhetschef Lena Myrén
0501-756670