OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för att ge god service samt bidrar med energi och arbetsglädje till ett team? Har du samtidigt intresse, nyfikenhet och vilja att lära dig mer inom IT-området? Då kan rollen som första linjens IT-support till Tekniska verken i Linköping vara något för dig!
Om Tekniska verken
Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 900 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord; drivande, positiva och trovärdiga. Vi tycker att det är viktigt att vår arbetsplats speglar samhället och värdesätter därför en jämn könsfördelning och mångfald i rekryteringsprocessen.
Om arbetet
Tekniska verkens IT-avdelning arbetar med att utveckla digitala lösningar, genom hela koncernen, där IT-supporten är till för att hjälpa medarbetarna internt, med olika tekniska problem. Du kommer att arbeta i ett mindre team, där du fungerar som bryggan mellan IT-avdelningen och den övriga verksamheten. Genom ett metodiskt förhållningssätt ska du undersöka användarnas problem och pedagogiskt förklara lösningen.
Konkret kommer du bland annat att arbeta med: felsökning av snabba ärenden som inkommer via telefon eller ärendehanteringssystem
att hjälpa användarna med exempelvis lösenordsbyte, utmaningar i system eller applikationer
att sicka vidare ärenden för djupare felsökning till andra linjen
utlämning av datorer, telefoner och kringutrustning till anställda
Om dig
Vi söker dig som har ett stort engagemang och ett professionellt bemötande. Du är en utåtriktad och social lagspelare som bidrar med mycket energi. En av dina främsta drivkrafter är att hjälpa andra och detta gör du på ett pedagogiskt sätt. Du har en god kommunikativ förmåga och levererar en hög servicenivå. För att du ska trivas i denna roll är det viktigt att du är tekniskt intresserad samt att du är nyfiken på att sätta dig in i nya system och hitta lösningar. Då arbetsbelastningen i perioder kan vara hög ser vi gärna att du är stresstålig.
Krav: Flytande svenska i tal och skrift
God datorvana och en god allmän förståelse för nätverk, databaser och program
Erfarenhet av support/kundservice eller liknande arbete
Tekniskt intresse
Meriterande: Arbetat med liknande arbetsuppgifter
Utbildning inom IT-området
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Arbetstid: 8 h/dag förlagt mellan 07-17, måndag till fredag
Plats: Brogatan 1, Linköping
Start: Enligt överenskommelse
Du kommer initialt att vara anställd som konsult hos OnePartenerGroup under ca 6 månaders tid, men med målsättning att övergå till Tekniska verken om båda parter är nöjda. För denna tjänst krävs en godkänd bakgrundskontroll. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Karin Forsell på: karin.forsell@onepartnergrop.se.
Observera att vi ej kan ta emot ansökningshandlingar via mail på grund av GDPR, ansökan sker via OnePartnerGroups hemsida eller annan jobbsite. Urval sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Stenqvist
Julia Hermansson
Anna Stenqvist
0142-60 20 62
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson
0142-60 20 64
Julia Hermansson