OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kom närmare - kom till Nykvarns kommun! Med naturen som granne och storstadens puls runt hörnet väntar ungefär 11 000 invånare på att just du och din insats ska göra skillnad i deras vardag. Vi är en relativt ung kommun - driv, ansvar och utvecklingsvilja präglar oss. Idag är vi cirka 800 engagerade medarbetare, och vi behöver bli fler. Är du en av dem?
Vår mångåriga medarbetare går vidare till nya utmaningar. Nu söker vi hennes ersättare, en supporttekniker som arbetar med första linjens ärenden. Kommunens IT-enhet består av 4 personer; en nätverkstekniker, en It-tekniker, en supporttekniker och en IT-chef. IT-enheten är den operativa delen av Avdelningens för digitalisering & IT.
IT-avdelningen har i dagsläget egen drift med cirka hundra servrar och 350 datorer. Vi underhåller även flera verksamhetssystem och ansvarar för kommunens nätverk. Utöver det arbetar vi med brandväggar, switchar och andra funktioner i den grundläggande IT-miljön. Kommunens verksamheter är utspridda på ett tjugotal olika adresser, bland annat fyra grundskolor och ett tiotal förskolor. Sedan ett år tillbaka finns ett beslut att kommunens IT-drift ska outsourcas. Den resan kommer att starta i slutet av 2021.
Som supporttekniker kommer du att arbeta tillsammans med vår It-tekniker och dela arbetsuppgifter gällande konfiguration av klienter, programdistribution och helpdesk. Du kommer även att arbeta med uppgraderingar och underhåll av kommunens verksamhetssystem samt arbeta med felavhjälpning, underhåll, installation och konfiguration av användarnas PC och dess kringutrustning.
På grund av att rollen och arbetets innehåll kommer att förändras i takt med att vi outsourcar IT-driften väljer vi att söka efter en kollega på så kallad allmän visstidsanställning. Tjänsten kan komma att förlängas under tiden outsourcingen pågår. Samtliga tjänster inom IT-funktionen kommer att förändras när vår IT-drift är helt utkontrakterad.
Du har eftergymnasial utbildning inom IT eller inom annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Vi ser även att du har minst 5 års erfarenhet i roller med motsvarande arbetsuppgifter och kvalifikationer.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
. Helpdesk med support via fjärrstyrning
. MDM som tex duostation
. Automatiserad PC installation
. Windows 7 och Windows 10
. Linux
. Säkerhet och skydd
Körkort för personbil är ett krav.
Tjänsten är en allmän visstidsanställning på 100 % och till en början på en period om 5 månader.
Vänta inte med att skicka in din ansökan. Intervjuer kan komma att ske löpande.