Förste Socialsekreterare

Förste Socialsekreterare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med möjlighet till påverkan, utveckling och nytänkande. På avdelning myndighet utreder vi behov av bistånd enligt Socialtjänstlagen för personer över 65 år boende i stadsområdet, utifrån gällande lagstiftning och stadens riktlinjer. Vi utreder enligt Individens Behov I Centrum, IBIC.

Som förste socialsekreterare har du en utvecklande roll där du stöttar och handleder biståndshandläggare. Utifrån gällande lagstiftning har du också ansvar tillsammans med medarbetarna för ärendehantering, metodutveckling samt rättssäkerhet, med möjlighet att göra skillnad för dem vi är till för. I din roll fungerar du som ett tillgängligt och nära stöd, arbetsleder, coachar och ger metodhandledning i det dagliga arbetet, både enskilt och i grupp. Utifrån uppdraget kommer du att samarbeta med andra aktörer, både internt och externt.

På enheten arbetar biståndshandläggare, ytterligare en förste socialsekreterare och enhetschef. Du kommer ha ett nära samarbete med kollegor i stadsområde Centrum.
I din roll som förste driver du tillsammans med chef och andra kollegor utvecklings- och förändringsarbete där du ser möjligheter och nya idéer kan utvecklas, för att nå en ökad kvalité och ett likvärdigt arbetssätt i staden.

Förste socialsekreterare har en viktig roll att bistå enhetschefen i olika verksamhetsfrågor och arbetar tillsammans för att uppnå gemensamma mål, stärka upp för framtiden och utveckla samarbetet inom stadsområde Centrum. Du kommer att arbeta på en enhet som är i en utvecklingsfas med stadsområde Centrum och i förvaltningens förste-nätverk. Du kommer ha ett gott kollegialt stöd. Du kommer erbjudas handledning tillsammans med kollegor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller motsvarande och erfarenhet av myndighetsutövning utifrån socialtjänstlagen är ett krav. Erfarenhet av arbete som 1:e socialsekreterare, eller annan arbetsledande position är meriterande. Ett plus är om du också har erfarenhet av förändringsarbete och processutveckling.

Körkort är meriterande då resor kan förekomma i tjänsten.

Som person är du professionell, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta. Du har förmåga att arbeta strukturerat, är tydlig i din kommunikation, är lyhörd samt har en god analytisk och problemlösande förmåga. I din roll är du drivande, självständig och flexibel samt har intresse för utvecklingsfrågor. Du är lojal i din yrkesroll och handlar i enlighet med fattade beslut. Du har förmågan att kunna se till helheten i organisationen.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare, mottagning barn- och unga

Socialsekreterare, mottagning barn- och unga

22 november 2024

22 november 2024