OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.
ARBETSUPPGIFTER
Är du intresserad av att arbetsleda och arbeta med utvecklingsfrågor inom funktionshinder -myndighet? Då skulle du passa att arbeta hos oss!
Vi söker nu en 1:e socialsekreterare som ska arbeta med metodfrågor och driva det dagliga arbetet i vår funktionshinderenhet i nära samarbete med enhetschefen. Du ska ha ett engagemang för området, social kompetens och tillsammans med gruppen och din chef arbeta mot uppsatta mål.
Funktionshinderenhetens huvuduppgift är myndighetsutövning i enlighet med lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL)
Enhetens uppdrag är att utreda och bedöma behov, samt att bereda och fatta beslut. Vi ansvarar även för uppföljning av pågående insatser.
Vår målgrupp är barn och vuxna som innefattas av LSS eller SoL .
I nuläget består enheten av enhetschef, 1:e socialsekreterare, 11 socialsekreterare och två administratörer.
Ditt uppdrag blir att arbetsleda socialsekreterare utifrån gällande lagstiftning och ansvara för ärendehantering/rättsäkerhet. Du ska företräda socialtjänsten i sociala utskottet samt i den förekommande juridiska processen/förhandlingen. Du ska även arbetsleda och ge metodhandledning i det dagliga arbetet och vara gruppens stöd i beslutsprocessen. Du ska ansvara för metodutveckling, översyn av rutiner och hålla dig a jour med aktuell rättspraxis och dess tillämpning. Du kommer att samarbeta med andra aktörer, internt och externt, utifrån uppdraget.
Du ingår i ett övergripande nätverk över staden för 1:e socialsekreterare inom FH som arbetar med samsyn mellan stadsdelar och arbetar efter visionen att göra gott, rätt och lika.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och som har erfarenhet av myndighetsutövning utifrån Socialtjänstlagen och som har erfarenhet att arbetsleda inom myndighetsutövning. Du ska kunna kommunicera på ett tydligt sätt samt vara bra på att samarbeta. Du ska kunna leda arbetsgruppen och nå gemensamma mål, entusiasmera samt skapa engagemang och delaktighet. Du ska ha sakkunskap inom området. Du är professionell, engagerad och är intresserad av utvecklingsfrågor.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi i Västra Göteborg vill att alla våra medarbetare ska vara delaktiga i att skapa arbetsplatser som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling
I Västra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annika Skoglund
031-3664656
Maria Eriksson
031-3664078
Susanne Gustafsson Feenstra
031-366 48 20
Mats Lind
031-499708
Birgitta Hultqvist
0706-979837
Olle Haglund
Ullakarin Näslund
Anna Lindh
031-3661521
Irene Andersson
031 701 55 10
Martin Jägesten
031-3661522