OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huddinge kommun omfattar både vackra natur- och friluftsområden och storstadens bekvämligheter. Här finns bostäder och arbetsplatser där människor kan utvecklas och må bra. Huddinge kommun kännetecknas av mångfald, omtanke och stark framåtanda. Tillsammans skapar vi en hållbar framtid för alla som bor och arbetar här.
Inom barn- och utbildningsförvaltningen har vi påbörjat ett arbete med en gemensam pedagogisk plattform för alla våra skolformer. Barn och elever i Huddinges förskolor och skolor ska mötas av samma syn på pedagogiskt ledarskap och lärande, oavsett hur gamla de är eller var de bor. Plattformen grundar sig i forskning och beprövad erfarenhet eftersom vi alltid strävar efter att arbeta med det som ger resultat.
Barn- och utbildningsförvaltningen har engagerade medarbetare, som på olika sätt uppmuntras att dela med sig av goda idéer och arbetssätt till andra. På detta sätt bidrar våra medarbetare till att den pedagogiska verksamheten utvecklas och att vi får en trivsam arbetsmiljö.
Tillsvidareanställning, heltid. Förordnande 3 år som förstelärare från och med 2014-08-12. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erfoderliga beslut fattas.
Enhetsbeskrivning
Edboskolan är en F-9 skola som ligger i Trångsund med närhet till natur och kommunikation.
På Edboskolan arbetar personalen i arbetslag, och har gemensamt ansvar för sina elever.
Edboskolan har nästan 900 elever och alla finns i samma byggnad.
-
Om arbetet
Vi söker en engagerad, nyfiken och kreativ förstelärare i NO som vill utveckla skolans NO-undervisning utifrån kollegialt lärande och formativ bedömning. I tjänsten ingår undervisning i NO för åk 7-9, samt även undervisning i Ma i åk 7-9. Du kommer även, tillsammans med en kollega att vara klassföreståndare för en klass på högstadiet.
I huvudsak handlar uppdraget om att arbeta med didaktisk- och pedagogisk utveckling utifrån din egen undervisning och att coacha andra lärare genom kollegialt lärande.
Din profil
Du är legitimerad lärare, utbildad Ma-NO åk 4-9 med minst 4 års dokumenterade, goda vitsord från erfarenhet av undervisning inom skolan. I din erfarenhet har du visat på mycket god förmåga att förbättra elevernas studieresultat. Meriterande är om du har erfarenhet som VFU handledare, mentor för introduktionsperioden, implementeringsansvarig för pedagogiska satsningar, arbetslagsledare eller ämnesutvecklare.
Du behöver ha erfarenhet av kollegialt lärande och du bör aktivt ha arbetat med formativ bedömning. Du har ett starkt intresse för att utveckla den pedagogiska undervisningen och en vilja att utifrån ett övergripande perspektiv utveckla lärarkollegor och därigenom elever. Du skapar engagemang och delaktighet och har förmågan att leda och motivera andra för att nå gemensamma mål och skapa förtroendefulla miljöer. Genom att lyssna och kommunicera, ser du mönster och försöker hitta hållbara lösningar. Du utformar långsiktiga strategier för barns lärande och ser mål och bedömning som verktyg för verksamheten. Du planerar och genomför verksamheten utifrån varje barns behov och förutsättningar. Omvärldsbevakning, forskning och utveckling i ditt ämne är du insatt i. Som person är du trygg, stabil och självreflekterande.
Det är meriterande om du är intresserad av att utveckla användandet av IT som pedagogiskt redskap.
Tester kan komma att ske under urvalsprocessen.
Din ansökan ska bestå av:
Cv, legitimation samt ett personligt brev där du anger exempel på (Max 500 ord per exempel): -Hur du har arbetat för att förbättra elevernas studieresultat, - hur du har utvecklat undervisningen (din egen undervisning och /eller undervisning på din skola), -beskriv hur du vill utveckla undervisningen om du fick detta uppdrag.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons