OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
30 minuter utanför Stockholm ligger Österåker med centralorten Åkersberga. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer med Sveriges viktigaste jobb. Det gör vi genom högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans, en trygg miljö och ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka Vi har samverkansavtal med de fackliga organisationerna. Du som arbetar hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort.
Röllingbyskolan är en ny kommunal grundskola med förskoleklass och elever i åk 4-9. Vi söker flera medarbetare som vill vara med att starta upp och utveckla verksamheten inför kommande läsår! Du kommer att ingå i ett team där samarbete är en självklarhet för en god arbetsmiljö.
Förstelärarens arbetsuppgifter består av undervisning och uppgifter som hör till undervisningen.
I övrigt ingår följande i förstelärarens uppdrag:
Förstelärarens ämneskunskaper och undervisningsskicklighet ska spridas till fler lärare och leda till förbättrade elevresultat och ämnesutveckling.
Genom coachning och handledning ska försteläraren stödja kolleger i deras professionella utveckling samt det kollegiala lärandet på skolan. Exempel på coachande och handledande situationer kan vara metoddiskussioner, seminarier, spegling, klassrumsobservationer och enskilda samtal med kolleger.
Förutom den mer specifika ämnesdidaktiska utvecklingen av undervisningen ska försteläraren vid diskussioner, seminarier och handledningstillfällen med sina kolleger lägga fokus på:
o sambandet mellan undervisningsstrategier och ökade resultat
o hur lärare kan anpassa undervisningen till elevernas olika kunskapsnivåer och skapa inkluderande lärmiljöer
o hur lärare kan ta tillvara elevernas återkoppling på undervisningen
o hur undervisningen kännetecknas av framgångsrik formativ bedömning
o hur IKT kan användas i undervisningen för att dokumentera, iscensätta miljöer, kommunicera, bearbeta och utforska olika sammanhang.
Försteläraren ska tillsammans med skolledning systematiskt följa upp och analysera undervisningens innehåll och skolans resultat. Denna analys ska i sin tur leda till förslag på åtgärder som skolan eventuellt behöver vidta för att förbättra sina resultat.
Försteläraren ska även bidra med omvärldsbevakning och uppdatering när det gäller för verksamheten relevant forskning.
Kvalifikationer
Legitimerad lärare i Ma/No- eller Sv/En med dokumenterad undervisningsskicklighet.
Anställningens omfattning
100%
Anställningsform
Tillsvidare.
Tillträde
2017-08-14, eller enl ö.k.
Sista ansökningsdag
2017-06-22
Vi intervjuar fortlöpande.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Österåker är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling, en av landets snabbast växande kommuner. På sommarhalvåret fördubblas befolkningen genom fritidsboende och turister. Nyföretagandet är starkt och arbetslösheten mycket låg. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med vattenkontakt. Flera spännande bostadsområden byggs och permanentboende i skärgården lockar allt fler. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17