OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Brinner du för fastighetsfrågor? Vill du arbeta brett inom Eskilstunas största fastighetsbolag?
Vi söker en förvaltarassistent, med fokus på administration och fastighetsfrågor!
Affärsområde bostad består av ett team på 24 personer, bland annat områdeschefer, gruppchefer, fastighetsvärdar, förvaltarassistenter, samt annan administrativ personal. Du kommer att ingå i ett mindre team med tre fastighetsvärdar och en gruppchef, men kommer också att finnas tillhands för andra på kontoret och hjälpa till där det behövs. Teamet utgår från kontoret i Skogsängen.
Läs gärna mer om uppdraget nedan.
Arbetsbeskrivning
I din roll som förvaltarassistent ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Ta fram budget för olika projekt i våra bostadsområden.
Administrativ handläggning som exempelvis hantering av fastighetsdeklarationer, uppföljning av hyresavtal mm.
Besikta och hålla i visningar av lokaler.
Jobba tillsammans med förvaltarna för att öka nöjdheten hos våra hyresgäster.
I denna tjänst ingår även kommunikativa moment, exempelvis skriva utskick till hyresgäster, uppdatera texter, rutiner och underlag.
En del av din roll kommer också vara att stötta fastighetsvärdarna i deras arbete, där du är med och ansvarar för frågor som rör våra bostäder. Det kan exempelvis gälla:
Kontakt med hyresgäster.
Ta emot samtal och hantera störningsärenden.
Besiktningar av lägenheter.
Fakturering vid slitage och skador av lägenheterna.
Beställer och följer upp underhållsbehov.
Deltar i vårt bosociala arbete, exempelvis genom att planera inför hyresgästdagar.
Här har du möjlighet att växa i en bred roll med mycket frihet och flexibilitet, det innebär också att du behöver vara beredd på att stötta upp där det behövs.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Avslutad och godkänd gymnasieexamen.
Tidigare erfarenhet av service och kundbemötande.
Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom fastighetsbranschen.
B-körkort.
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Goda IT-kunskaper och vana att använda dator som arbetsverktyg.
Meriterande är om du har:
En eftergymnasial utbildning som förvaltare, eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Övergripande kunskaper om fastighetsdrift/fastighetsfrågor samt om du arbetat med fastighetsfrågor i projektform.
Kunskaper i något fastighetssystem, tex Fast2.
Som person söker vi dig med förmågan att samverka och ingå i större nätverk med flera aktörer. Du har förmågan att självständigt se vilka resurser som behövs i arbetet och vilka tillvägagångssätt som behövs för att driva projektet framåt. Du jobbar strukturerat och är bra på att uttrycka dig i skrift, samt trivs med administrativa uppgifter. Du är kommunikativ och serviceinriktad i kontakten med kunder/hyresgäster och har alltid kunden i fokus. Vi söker dig som inte har något emot att hugga i där det behövs och som tycker att det är roligt med ett växlande arbete.
Låter uppdraget spännande? Speglar kvalifikationerna din kompetens? Vi på Eskilstuna kommunfastigheter önskar dig välkommen med din ansökan!
Övrigt
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Måndag - fredag, dagtid.
Tillträde: 1 September eller enligt överenskommelse.
Ansök senast: 1 juni.
Kfast är Eskilstunas största fastighetsbolag och letar du efter en stabil, stor och schysst arbetsgivare då är vi helt rätt arbetsplats för dig!
Hos oss får du många kollegor att kroka arm med och tillsammans arbetar vi med stort fokus på det som vi kallar för, affärsmässig samhällsnytta. Med det menar vi att våra 460 medarbetare är proffs på att leverera både affärsmässighet och lönsamhet i kombination med stadsutveckling, hållbarhet, socialt engagemang och nytänkande fastighetslösningar för hela Eskilstuna!