OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Vill du bidra till att människor har en bra boendemiljö? Är det självklart för dig att hushålla med naturens resurser? Vill du jobba med affärsmässig samhällsnytta? Vill du bidra till fortsatt utveckling i ett nytänkande fastighetsbolag? Om du svarar ja på dessa frågor är det hos oss du hör hemma.”
Kommunfastighet arbetar inom fyra affärsområden; bostäder, kommunala lokaler, näringslivslokaler och logistik. Vi äger cirka 5800 lägenheter såväl centralt som på landet, 150 000 kvm industrilokaler och förvaltar cirka 500 000 kvm kommunala verksamhetslokaler. Verksamheten är uppdelad på två distrikt och inom distrikten arbetar ett antal arbetslag. Arbetslagen ansvarar bland annat för fastighetsskötsel och lokalvård. Vi har egen avdelning för byggservice. Vi är idag cirka 360 medarbetare.
Kommunfastighet är trippelcertifierad inom miljö, arbetsmiljö och kvalitet. Vi får bra betyg i medarbetarundersökningar där våra medarbetare är stolta, motiverade och trivs bra. Kommunfastighet välkomnar mångfald och medarbetare med olika bakgrund och låter bo-sociala frågor stå oss varmt om hjärtat. Det menar vi är affärsmässig samhällsnytta.
ARBETSUPPGIFTER
Kommunfastighet söker en förvaltarassistent till distrikt väst. I rollen som förvaltarassistent kommer du att utföra beställningar, driva och räkna på olika projekt. Du kommer att biträda förvaltaren i fastighets- och verksamhetsfrågor. En stor del av arbetet innebär kundkontakt där du sköter kommunikationen med näringsliv, verksamheter, arbetslag och hyresgäster. Tjänsten innefattar också underhållsarbete och statusbesiktningar av fastigheter. Utöver detta kommer du att arbeta med samordning av underhållsåtgärder och underhållsplaner samt ansvara för skydds-, säkerhets- och miljöronder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete inom fastighetsbranschen och/eller erfarenhet av löpande och planerat underhåll och budgetering eller dig som har arbetat med projekteringsarbete. Har du erfarenhet av arbete inom fastighetsskötsel eller städ så är också det meriterande. Det är även meriterande om du har en godkänd gymnasieutbildning eller om du är flerspråkig. En förutsättning för att klara rollen är att du behärskar data som arbetsverktyg, har du dessutom kunskaper i något av systemen Fast2, Hyperdoc eller Sharepoint kommer det vara till din hjälp hos oss.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för organisationens framgång och för att lyckas i rollen krävs bland annat att du är en organiserad och strukturerad person med god förmåga att planera och samordna arbetet. En förutsättning för tjänsten är att du är lyhörd och utåtriktad och har lätt att skapa nya kontakter. Det är också viktigt att du är självständig och tydlig. Vi söker dig som är drivande, som finner motivation i utvecklingsarbete och att nå nya mål.
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Isaksson
016-710 12 37
Helena Swärd
016-710 25 73
Rekrytreringskonsult Helena Swärd
016-710 25 73
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Rekryteringskonsult Jimmy Bylund
016-7102832
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016-710 28 13
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Ida Wetterberg
016-710 12 38