OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 130 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
Vill du arbeta i ett företag där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är viktigt?
På HSB Sydost kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation med ständigt fokus på att utveckla det goda boendet. Nu söker vi en förvaltare till vår verksamhet inom fastighetsförvaltning i Kalmar län, med placering i Kalmar.
Arbetsuppgifter
Som förvaltare på HSB Sydost är du företrädare gentemot kunder och medlemmar. Ditt uppdrag är att hjälpa bostadsrättsföreningar och andra externa kunder med utveckling och underhåll av fastigheter på ett långsiktigt och hållbart sätt. Du har ett helhetsansvar för de fastigheter som du förvaltar och ansvarar för att kvalitetssäkra en fullständig tjänsteleverans. Du verkar också för en god och nära kundrelation med varierande vardag som kan innehålla:
Löpande fastighetsförvaltning samt periodiskt underhåll med måluppföljning och avrapportering.
Upphandling och uppföljning av sidoleverantörer.
Skadehantering och försäkringsärenden.
Övergripande samordningsansvar för kontakt mellan oss och våra bostadsrättsföreningar.
Medverkan i budgetarbete samt bokslut för våra bostadsrättsföreningar.
Deltagande i kundmöten på både dag- och kvällstid samt att aktivt stödja bostadsrättsföreningar i sitt styrelsearbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig med följande kvalifikationer:
God branschkännedom, intresse för fastigheter och entreprenörsanda.
Förmåga att identifiera kunders behov och utveckla affärsrelationer.
Samordningsförmåga som kanske kommer av tidigare arbete inom arbetsledning.
Utbildning inom fastighetsförvaltning eller annan relevant högskole-/universitetsutbildning är önskvärd.
Erfarenhet av arbete utifrån avtal samt kunskap inom relevant juridik är meriterande.
B-körkort
Personliga egenskaper
I en roll som förvaltare på HSB Sydost är du relationsbyggare, projektledare och kundens trygghet. Du har ett utpräglat sinne för service och ett professionellt bemötande i de vardagliga situationer du ställs inför. Då vi i många affärer löser vår leverans tillsammans med andra är samarbete inte bara centralt i din kundrelation utan även internt i relationen med dina kollegor. Hos oss får du möjlighet att utveckla och engagera dig i kundrelationen, bygga nätverk och arbeta långsiktigt med fastighetsförvaltning.
Tillträde:
Snarast, eller enligt överenskommelse.
Varaktighet:
Tillsvidare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Antal tjänster:
1 st.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 2021-10-22.
HSB Sydost verkar för en arbetsplats med mångfald och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Nathalie Åhlund, driftchef Kalmar, 010-451 31 08.
Hilda Citron, HR-generalist, 010-451 31 84.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson