OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmarhem söker engagerade och lösningsorienterade förvaltare
Söker du nästa utmaning i arbetslivet? Vill du bli en del av ett bostadsbolag med stort samhällsengagemang där arbetet präglas av gemenskap, variation och utveckling? Då kan du vara den vi söker!
Om Kalmarhem
Engagemang är ett viktigt ord för Kalmarhem. De vill vara en attraktiv arbetsplats som präglas av högt engagemang, en stor dos eget ansvar, smidigt samarbete, kvalitet och utveckling i stort och smått. Det ska vara positivt och meningsfullt att arbeta på Kalmarhem!
Kalmarhem hyr ut, förvaltar, utvecklar och bygger bostäder och lokaler i Kalmar i strävan mot en hållbar stadsutveckling. Det är ett bostadsbolag som vill ge alla, oavsett livssituation, som vill bo i Kalmar möjlighet till ett eget hem och känna den trygghet det skapar. Visionen är att bidra till att Kalmar blir den tryggaste och mest hållbara kommunen i Sverige, där alla invånarna har ett hem och en livsmiljö som de trivs i och kan påverka.
På Kalmarhem arbetar drygt 70 medarbetare inom olika områden och yrkesroller. Där kan du påverka vardagen för många människor och bidra till livskvalitet, gemenskap och trygghet!
Om tjänsten
Kalmarhem söker tre förvaltare till en ny spännande roll inom bolaget där du kommer tillhöra arbetsgruppen boservice.
I rollen som förvaltare på Kalmarhem är du en nyckelperson för bovärdar, reparatörer och besiktningsmän i ditt område. Där stöttar du och hjälper till med alla typer av förvaltningsfrågor och har ett nära samarbete med övriga delar av organisationen.
Du arbetar dagligen med att hantera, prioritera och fördela ärenden för att driva förvaltningen av fastigheterna framåt. Vidare kommer du att spendera mycket tid ute i Kalmarhems områden och kommer då att identifiera olika behov av fastighetsskötsel inom fastighetsbeståndet och planera vidare åtgärder.
Att kontinuerligt arbeta med uppföljningar av olika ärenden, ronderingar och kundenkäter är också viktiga delar i ditt dagliga arbete. Allt detta är ett led mot att utveckla och upprätthålla Kalmarhems kundrelationer och höga servicegrad!
Rollen innefattar även arbetsuppgifter som:
Planering av underhåll i lägenheter.
Uppföljning av mål och budget.
Stötta den dagliga driften och vara behjälplig vid eventuella resursbortfall eller hög arbetsbelastning.
Kvalifikationer
Gymnasial utbildning.
Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
B-körkort.
Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom fastighetsbranschen eller inom ekonomi är det meriterande. Det är även en fördel om du har gått en eftergymnasial utbildning, gärna inom fastighetsförvaltning.
Personliga egenskaper
I din roll som förvaltare arbetar du självständigt med ansvar för att behandla och granska ärenden samtidigt som du driver arbetet framåt. Vi ser därmed att du är strukturerad och noggrann med en god problemlösnings- och analysförmåga. Du arbetar även nära dina övriga kollegor i gruppen varav en mycket god samarbetsförmåga är relevant.
Då arbetet innefattar många kontaktytor är det också viktigt att du har en god kommunikativ förmåga. Rollen som förvaltare innebär även flera olika arbetsuppgifter och ansvarsområden. Det är därför betydelsefullt att du trivs i en sådan roll och har en prestigelös inställning till den variation av arbetsuppgifter du kommer att utföra i kombination med en god stresstålighet.
Välkommen med din ansökan!
Om du tycker att tjänsten som förvaltare passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. Urvalsarbetet sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum som är 8 september, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
I denna rekrytering samarbetar Kalmarhem med Fasticon. För att säkerställa att dina personuppgifter hanteras i enlighet med GDPR tar Fasticon inte emot ansökningar via e-post.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Annie Knipplén på annie.knipplen@fasticon.se eller 073-398 87 51.
Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att fokus är på de kompetenser som krävs i den aktuella tjänsten och organisationen. Därför kommer du i första steget av processen få besvara ett antal urvalsfrågor i samband med att du söker tjänsten. Därefter kan du få genomgå arbetspsykologiska tester, besvara ett digitalt frågeformulär med kompetensbaserade frågor, intervjuas kompetensbaserat av Fasticon samt bjudas in till intervju hos arbetsgivaren.
Om Fasticon
Fasticon är specialister på kompetensförsörjning inom samhällsbyggnadssektorn. Vi hjälper våra kunder att förstärka sina organisationer genom att attrahera, utveckla och behålla rätt kompetens. Det gör vi genom att utbilda, rekrytera och hyra ut yrkesverksamma som bidrar till värdeskapande samhällsbyggnad. Kunderna finns över hela Sverige och vi utgår från kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Läs mer på www.fasticon.se och sök lediga jobb på www.fasticon.se/lediga-jobb.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Arbetsledare Ola Eliasson
0480447583
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480447513
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480-44 75 13