OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB Sydost är ett kooperativt bostadsföretag. Vi som jobbar på HSB är stolta över att vara en kooperation! Som medarbetare hos oss får du använda din drivkraft och har möjlighet att göra skillnad i en modern organisation. Vi är cirka 140 medarbetare som är verksamma på 9 orter i Kalmar, Kronoberg och Blekinge län. Våra grundvärderingar ETHOS; Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar både vårt arbetsklimat och relationen med våra kunder. Vi brinner för förbättringar, modernisering och utveckling och vill ha medarbetare hos oss som vill ta ansvar för att vi kommer framåt!
Intresserad av att arbeta i en organisation där utveckling, sunda värderingar och eget ansvar är ledord? HSB Sydost erbjuder ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven verksamhet med fokus på det goda boendet. På HSB finns möjligheterna!
Arbetsuppgifter
Som förvaltare på HSB Sydost agerar du ombud för våra kunder, som är bostadsrättsföreningar. En central uppgift är att tillvarata kundens intressen, agera proaktivt och ge förslag på åtgärder som optimerar fastighetens värde. Rollen är mycket självständig och du arbetar med allt från projekt till juridik, ekonomi och teknik. Du ansvarar för dina egna kunder i nära samarbete med andra förvaltare, konsulter, ekonomer och teknisk förvaltning.
Huvudsakliga ansvarsområden
- Sammanställa och administrera förvaltningsplaner och förvaltarrapporter till styrelser.
- Företräda bostadsrättsföreningarna och vara kontaktperson för styrelser och medlemmar.
- Samordna arbete hos kunderna t.ex. avtal, garantiärenden, underhållsplanering, myndighetskrav, störningsärenden, tillsyn och sidoleverantörer.
- Hantera genomförande av mindre entreprenader, projektledning, upphandling, genomförande åt kund.
- Administrera bland annat passersystem, fakturakontroller, lokalförhandlingar.
- Beställning av åtgärder för akuta fel, skadehantering och försäkringsärenden.
Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen som förvaltare tror vi att du har:
- Utbildning som fastighetsförvaltare eller liknande.
- Erfarenhet ifrån bygg-, fastighets- eller bostadsbranschen.
- Vana att arbeta administrativt och i fastighetssystem.
- Erfarenhet av projektledning, behovsanalyser, planering och uppföljning.
- God förmåga att kommunicera och uttrycka dig tal och skrift.
Erfarenhet av entreprenadjuridik och styrelsearbete är meriterande liksom erfarenhet att arbeta med bostadsrättsföreningar.
Då resor i tjänsten förekommer är B-körkort ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är kundorienterad och vill arbeta strategiskt och har förmågan att se saker ur ett helhetsperspektiv. Du tillämpar affärsmässiga principer och trivs med att jobba resultat-och målfokuserat. För att lyckas i rollen är du serviceinriktad och har en god förmåga att skapa relationer och samarbeta med såväl kollegor som kunder. Rollen kräver att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt sätt.
Anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placeringsort Kalmar, provanställning kan komma att tillämpas. Som förvaltare reser du kontinuerligt inom HSB Sydosts verksamhetsområde. Även visst kvällsarbete förekommer.
Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-09-18. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta:
Nathalie Åhlund, Driftchef Fastighetsförvaltning, 010-451 31 08.
Michaéla Hoffman, HR-generalist, 010-451 31 84.
Inför rekryteringen har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt av mediesäljare och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson