Förvaltare

Arbetsbeskrivning

Förvaltarfunktionen ansvarar för att stödja medborgare med speciella behov, så kallade huvudmän, i ekonomiska, sociala och juridiska frågor. Arbetet vilar på kommunens värdegrund som är professionalitet, engagemang och framsynthet.

Skellefteå kommun har för närvarande fyra förvaltare anställda och söker nu en vikarie för en av de ordinarie förvaltarna under ett år. Verksamheten är organiserad under kvalitet och förnyelse på kommunledningskontoret.

ARBETSUPPGIFTER
Företräda och bevaka huvudmännens intressen i det dagliga livet, både socialt och ekonomiskt. Det innebär att, förutom kontakter med huvudmän, även ha kontakt med olika myndigheter som socialtjänst, psykiatri, försäkringskassa med flera. Handha och ansvara för huvudmännens privatekonomi vilket redovisas till överförmyndarenheten på årsbasis.

KVALIFIKATIONER
Socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning är ett krav. Administrativa kunskaper samt erfarenhet av nätverksarbete med olika aktörer som exempelvis socialtjänsten, psykiatrin och Försäkringskassan är meriterande. Arbetet innefattar ett stort egenansvar och kräver att du besitter förmågan att arbeta flexibelt, strukturerat och relationsskapande. På grund av arbetets karaktär är dina personliga egenskaper av största vikt. Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Kommunledningskontoret är den samlade resurs som står till förfogande för kommunens centrala politiska ledning - kommunstyrelsen och personalnämnden. Förutom uppdraget mot den politiska verksamheten, har förvaltningen ett uppdrag och är en kompetensresurs för kommunchefen, kommunens ledningsgrupp, de övriga förvaltningarna och de kommunägda bolagen, för ledning och utveckling av kommunkoncernen utifrån gemensamma visioner, mål och uppdrag. Uppgiften är att vara en kompetensresurs för ledningen till att utveckla och säkerställa en välfungerande och effektiv kommunal arbetsorganisation och att initiera projekt som bidrar till utvecklingen av Skellefteå kommun som plats med kunden/medborgarna i fokus. Här samordnas också arbetet med att skapa väl fungerande demokratiska styrformer.

Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/

Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marknadschef kommunledningskontoret Helena Renström
0910-73 50 00
Personalchef Kicki Krane
0910-73 50 00
Näringslivschef Bengt Ivansson
0910-73 50 00
Etableringsansvarig Anja Palm
0910-73 50 00
avdelningschef Marie Larsson
0910-73 50 00
förvaltare Hanna Lundgren
0910 - 73 50 00
Mark- och exploateringschef Patrik Larsen
0910 - 73 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skellefteå kommun, kommunledningskontoret Skellefteå
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vikariat, omgående -- 2018-03-01.
  • Publicerat: 27 januari 2017

Besöksadress

Stadshuset Trädgårdsgatan 6 Skellefteå
None

Postadress

Skellefteå kommun
Skellefteå, 93185

Liknande jobb


Ekonom till valnämndens kansli

Ekonom till valnämndens kansli

20 november 2024

Accounting  Specialist / SAP experienced ++

Accounting Specialist / SAP experienced ++

18 november 2024

Ekonom

Ekonom

18 november 2024