Förvaltare

Arbetsbeskrivning

Karlstads Bostads AB ägs av Karlstads kommun och ingår i koncernen Karlstads Stadshus AB. Vi äger och förvaltar totalt cirka 475 000 kvadratmeter fördelat på ca 7 400 bostäder och 750 lokaler runt om i Karlstad. Sammanlagt är vi cirka 140 anställda som arbetar efter visionen ”Vi skapar hem med livskvalitet för Karlstadsborna”. KBAB står inför flera stora utmaningar framöver, bland annat kring nyproduktion och att tillsammans med vår ägare bidra till att Karlstad blir en ännu bättre stad att leva och bo i.
Som medarbetare hos oss värdesätter vi professionalism, delaktighet och engagemang. Vi strävar också efter att ta tillvara de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför arbetslivet.
Läs gärna mer om oss på kbab.se.






ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en förvaltare till avdelning fastighetsförvaltning. Är du en person med stort intresse för fastighetsförvaltning, boendefrågor och personalledning kan detta vara tjänsten för dig!

Avdelning fastighetsförvaltning har som övergripande uppdrag att förvalta företagets samtliga fastigheter och kunder i nära samverkan med avdelningarna marknad och kund samt fastighetsutveckling. Avdelningen består av fem enheter i form av fyra fastighetsområden och en drift- och teknikenhet. Som förvaltare har man verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för sitt fastighetsområde. Ansvaret innebär bland annat att säkerställa att förvaltningen sker med så god kvalitet och affärsmässighet som möjligt utifrån fastigheternas, hyresgästernas och medarbetarnas behov.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att leda, styra och samordna verksamheten inom ett av våra fastighetsområden. En viktig del av det är att utveckla, planera och prioritera för en verksamhet med hög kvalitet genom exempelvis effektiva arbetssätt, metoder och rutiner.

Exempel på arbetsuppgifter utifrån verksamhetsansvaret kan vara att:
- tillgodose att reparations- och underhållsåtgärder blir genomförda
- arbeta för att hyresgästerna upplever kvalitet och trygghet i sitt boende
- säkerställa rätt bemanning och kompetens inom enheten
- budgetering, ekonomisk uppföljning samt prognosarbete
- coachning och ledning av ca 20 medarbetare


KVALIFIKATIONER
Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker en engagerad, ansvarstagande och resultatinriktad ledare. För att lyckas i rollen som förvaltare behöver du ha ett affärsmässigt förhållningssätt samt god prioriteringsförmåga för att kunna värdera olika arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för bolaget.

Du har också lätt för att samarbeta och skapa goda relationer samt förmåga att genom ditt ledarskap få människor att jobba självständigt och ta eget ansvar. Du är en tydlig chef som samtidigt ger dina medarbetare utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten.

Din bakgrund
• Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi eller annan bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet från ledande befattning med verksamhets-, ekonomi- och personalansvar.
• Erfarenhet från arbete med fastigheter/fastighetsförvaltning.
• Erfarenhet från arbete med kundansvar/stor kundkontakt.
• Goda kunskaper i fastighetsekonomi.
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet.
• B-körkort krävs.


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetsutvecklare Gunnar Persson
054-540 74 56
Koordinator Benny Flodin
054-540 74 80
Katarina Glennert
054-22 18 81
Fastighetschef Petra Höyhtyä
054-540 74 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Karlstads Bostads AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-09-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 april 2017

Besöksadress

Norra Strandgatan 13 65121 Karlstad
None

Postadress

Box 1505
Karlstad, 65121

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024