Förvaltare för telefoni, kallelse och larm till Södersjukhuset

Förvaltare för telefoni, kallelse och larm till Södersjukhuset

Arbetsbeskrivning

SÖS IT-organisation har det övergripande ansvaret för att IT-leveransen till Södersjukhuset motsvarar verksamhetens krav och behov och ska även säkerställa att leveransen sker på ett kostnadseffektivt och säkert sätt. De tekniska plattformarna driftas, förvaltas och utvecklas av SF IT, Locum, Ascom och Telia och flera av de system och lösningar som används på Södersjukhuset förvaltas och utvecklas gemensamt för hela Region Stockholm.
Vi söker enförvaltare för telefoni, kallelse och larm
Som förvaltare hos oss kommer dina uppgifter att vara:
att ha en helhetssyn vad gäller verksamhetens behov
att samordna verksamheternas behov med vår digitala färdplan och strategisk/taktiska aktivitetsplaner
att vara delaktig i både vidmakthållande och vidareutveckling av området
att arbeta med frågor och ärenden kring Södersjukhusets plattformar för kallelse och larm och telefoni.
att ha ett nära samarbete med förvaltare och förvaltningsledaren för området och dess leverantörer
att vara informationsbärare mellan leverantörer och Sös verksamheter
Du arbetar med utredningar och följer upp arbete som utförs av leverantörerna. Du är delaktig i att samordna områdets krav- och testhantering inför releaser, risk- och konsekvensanalyser, samt bearbetning av ändringsförslag inom området.
Vi söker dig som har:
adekvat eftergymnasial utbildning inom IT/telefoni, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
minst fem års erfarenhet av arbete inom området
erfarenhet av arbete nära verksamhet med behovsanalyser och införanden.
goda kunskaper avseende IT/telefoni inklusive konfiguration, underhåll, administration och säkerhet i nätverk, trådlösa nätverk och applikationsprotokoll, där du ska vara så kunnig att du förstår och kan ställa krav på utföraren och göra beställningar.
erfarenhet av att i större organisation deltagit i verksamhetskritiska teknikprojekt
erfarenhet av arbete i styrmodeller för förvaltning tex pm3 eller motsvarande.
Meriterande är om du har:
erfarenhet av larmsystem, mobila lösningar för vård eller servicesektorn, patientkallelse och meddelandeförmedling. 
arbetat i beställarorganisation.
vana av förändringsarbete tex projektledning, uppdragsledning samt utredningar.
god förståelse gällande stora och komplexa nätverk både avseende trådad samt trådlös nätverksinfrastruktur.
Personliga egenskaper:
Du ska vara noggrann, serviceinriktad, resultatorienterad och van att självständigt dokumentera och rapportera dina uppdrag. Arbetets karaktär ställer stora krav på flexibilitet, initiativ- och samarbetsförmåga och innebär mycket självständigt arbete men också arbete i tvärfunktionella team tillsammans med övriga beställarorganisationen. 
Kommunikativ förmåga samt förmåga att förankra sitt arbete och anpassa budskap efter mottagare och situation. Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift. Intresse och förståelse för hur IT och telefoni stöttar vården
Information om tjänsten lämnas av:
Sektionschef IT och telefoni Karin Weilow tel 08-616 1681
Mail: karin.weilow@sll.se
Förvaltningsledare Thomas Ridderby, mail: Thomas.ridderby@sll.se
Fackliga kontaktpersoner:
SACO Sofi Wickström  tfn 08-616 3330, mail: sofi.wickstrom@sll.se
Vision Anette Sjöstrand tfn 08-616 1109, mail: anette.sjostrand@sll.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Winemar

Annelie Moquist
08-616 44 04
Maria Anckers
072–5993622
Margareta Hansell

Christina Otterstam

Vårdenhetschef Margareta Boström
08-616 2270
Birgitta Milton
072-5993845
Annelie Moquist

Azra Vrazalica
08-616 37 75
Karin Molander

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södersjukhuset SÖS
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 februari 2021
  • Ansök senast: 7 mars 2021

Besöksadress

Sjukhusbacken 10
None

Postadress

Sjukhusbacken 10
Stockholm, 11883

Liknande jobb