Förvaltare Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att göra affärer och vill vara med och utveckla Helsingborg? Har du arbetat som förvaltare för kommersiella fastigheter i ett par år och känner dig redo att företräda Öresundsregionens ledande fastighetsbolag?

Då Frida, en våra duktiga förvaltare på förvaltningsområde Helsingborg Yttre, ska vara föräldraledig behöver vi nu stärka upp teamet med en förvaltare, en bred och varierad roll där du ansvarar för både fastighetsbestånd och kunder.

För att lyckas i rollen krävs ett helhetstänk och en ambition att driva en långsiktigt hållbar affär. Detta innebär bland annat att du behöver vara idérik för att hitta nya affärsmöjligheter, lyhörd för att utveckla goda kundrelationer och ha ett skarpt intellekt för att kunna göra kloka, ekonomiska och juridiska bedömningar. Rent praktiskt handlar det om att hantera ekonomi, hyresavtal, uthyrningsfrågor, hyresgästanpassningar, fastighetsteknik samt initiering av projekt på ett proffsigt och proaktivt sätt gentemot och tillsammans med kunder, kollegor och leverantörer.

Arbetsinnehåll
• Uthyrningsansvarig
· Nykundsbearbetning
· Sätta strategi och utvecklingsplan för ditt fastighetsbestånd
• Budget, uppföljning, avstämningar och prognoser
• Driva marknadsinsatser med hjälp av vårt kommunikationsteam
• Göra projektbeställningar samt vara delaktig gällande projekten i dina fastigheter
• Representera Wihlborgs vid externa nätverk och events
• Proaktivt leta nya affärsmöjligheter i form av förvärv eller nybyggnationer

Din profil
Vi söker dig som är affärsmässig och utvecklingsinriktad i ditt förhållningssätt och som trivs i rollen att representera Wihlborgs, både internt och externt. Du har en relevant akademisk utbildning samt ett antal års dokumenterad erfarenhet av affärsdrivet förvaltningsarbete. Du är självgående, har lätt att ta människor och trivs med att ha mycket kundkontakt. I rollen som förvaltare är det också viktigt att du är strukturerad, professionell och beslutsmässig.


Kom och utvecklas med oss
Du erbjuds en roll med hög grad av självständighet i kombination med ett stort ansvar där du jobbar tillsammans med prestigelösa medarbetare i ett klimat som uppmuntrar till nytänkande. Vi har en platt organisation med nära till beslut och vi värdesätter vår gemenskap och vår arbetsmiljö. Vi arbetar aktivt med vår arbetsplatskultur och är sedan 2016 certifierade som en utmärkt arbetsplats enligt Great Place to Work. Vår organisation och vårt arbetssätt präglas av enkelhet och utgår från våra värdeord; Handlingskraft, ärlighet, kunskap och gemenskap. Detta är ett föräldravikariat om 12 månader. I den här rollen rapporterar du till fastighetschef Max Alsborn.
Det är i vårt dagliga arbete som vi lägger grunden till goda kundrelationer. På Wihlborgs förvaltar vi våra fastigheter med egen personal. Det gör att vi kan ha en nära, kontinuerlig dialog med våra hyresgäster för att på bästa sätt tillgodose deras behov. Förutom den dagliga kontakten gör vi vartannat år en kundundersökning. Syftet med den är att identifiera både framgångsfaktorer och utvecklingsområden. Med den som grund arbetar vi i förvaltningsgrupperna vidare för att utveckla vår verksamhet och vårt erbjudande. I det arbetet blir du en nyckelperson. Välkommen med din ansökan!
Urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 16 december. Har du frågor kontakta HR-specialist Jessica Barkman på jessica.barkman@wihlborgs.se alternativt 040 – 690 57 24.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wihlborgs Fastigheter AB HELSINGBORG
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 16 december 2020

Postadress

Terminalgatan 1
HELSINGBORG, 25278

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024