Arbetsbeskrivning
KlaraBo är ett fastighetsbolag som förvärvar, äger, förvaltar och uppför hyresbostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare som tillsammans med 69 medarbetare förvaltar ca 6700 lägenheter i hela landet. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.
Vi söker nu en Förvaltare till Helsingborg
Vi söker dig som vill vara med och starta upp vårt nya område Fredriksdal i Helsingborg! Vi erbjuder ett varierande jobb med stora möjligheter att påverka, och du blir en del av vårt härliga team i Område Syd.
Ditt övergripande ansvar blir att ta hand om det lokala fastighetsbeståndet. Du kommer att implementera, leda och utvecklar det dagliga arbetet med drift och underhåll utifrån KlaraBos förvaltningsmodell. Förvaltningsmodellen innebär att arbeta med förbättringar av bostadsområdena och att förbättra fastigheternas driftsnetto genom aktiva åtgärder som bidrar till ökade intäkter och sänkta kostnader. Som förvaltare ställs höga krav på att vara en god ledare och förebild, att vara proaktiv och initiativrik för att uppnå bästa möjliga resultat.
Rollen har personalansvar för tre medarbetare (fastighetstekniker) och kommer att vara placerad i Fredriksdal, Helsingborg.
Vad innebär jobbet?
Ansvara för resultat i fastigheterna enligt fastställd budget
Löpande förvaltning och skötselkvaliteten i fastighetsbeståndet
Upprätta underhållsplaner och ansvara för planerat underhåll enligt förutbestämd plan/budget
Upphandla, driva och genomföra ROT-projekt enligt förutbestämd plan/budget
Kontakt med myndigheter samt egenkontroll
Optimera fastigheternas värme, ventilation och andra tekniska system, samt energianvändning
Optimera processen för och följa upp resultatet av felanmälningar
Förhandla och upphandla driftavtal samt beställa åtgärder av entreprenörer
Planera och genomföra inköp samt kontakt och avtal med leverantörer
Personalansvar för 3 medarbetare
Administration, tex fakturahantering, tidrapportering mm, i diverse supportsystem
Medverka vid framtagning av budget
Medverka vid planering och genomförande av investeringar
Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning eller motsvarande. Du bör ha minst 3 års arbetslivserfarenhet inom fastighetsförvaltning eller i en liknande roll inom fastighetsbranschen.
Du har erfarenhet av personalledning, inkl arbetsmiljöansvar, medarbetarsamtal, skyddsronder mm, samt har mycket goda systemkunskaper. Erfarenhet av att driva projekt är meriterande. Du är proaktiv och självgående, och bidrar till en god arbetsmiljö och en trevlig stämning på arbetsplatsen.
Sök tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (provanställning 6 månader). Du rapporterar till Evert Rydell, Områdeschef. Läs mer om KlaraBo på vår hemsida www.klarabo.se
Skicka din ansökan till jobb.syd@klarabo.se gärna redan idag, dock senast den 23 december 2024. Urval sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!