OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Förvaltare Hyresavtal erbjuds du ett av Sveriges viktigast förvaltningsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.
Välkommen till Gemensamma funktioner - en integrerad del av Svenska kraftnät som ska lösa de gemensamma utmaningarna.
Gemensamma funktioner stöttar hela affärsverket och jobbar dagligen för att förverkliga Svenska kraftnäts gemensamma mål. Divisionen består av kommunikation, HR, rättsavdelning, inköp, säkerhet och beredskap samt fastighet och hållbarhet.
Vi behöver kreativa, innovativa förmågor med olika kompetenser
– är Du en av dem?
Om tjänsten
I rollen som Förvaltare Hyresavtal kommer du främst att ansvara för att förvalta Svenska kraftnäts hyresportfölj. Det innebär att ansvara för kontakt med fastighetsägare i hyresavtalsfrågor, att omförhandla avtal vid behov, genomföra förlängningar, nyteckningar och uppsägningar av hyresavtal i tid. I ansvaret ingår även att följa upp budget och prognos, att hantera hyresavier/fakturor samt att i rätt tid skicka in uppgifter till ESV. Du skall löpande hålla kontakt med fastighetsägare, leverantörer samt ESV.
Tjänsten kommer även att innefatta;
• Hantering av nuvarande hyresportfölj med hantering av avtal, förhandling, hyresavier, budget, prognos och fakturor samt rapportering till ESV.
• Ramavtalsansvarig för arkitektavtalet.
• Avtalsansvarig för konsulttjänster fastighet.
• Att leda och delta på hyresgästmöten med fastighetsägare.
• Ansvara för garagehanteringen inom fastighet.
• Daglig hantering av operativa avtalsfrågor.
• Övriga administrativa uppgifter
Som Förvaltare Hyresavtal tillhör du enheten Fastighetsförvaltning och Support.
Enheten består av fem (5) anställda och tre (3) konsulter samt ca. sex (6) servicevärdar. Enheten ansvarar för förvaltning och support av Svenska kraftnäts kontor, tekniska lokaler, garage och förråd. De verksamhetsområden som förvaltas av enheten är fastighetsteknik, inredning och möbler, hyra, lokalvård, post, konst och kontorsnära tjänster. Dessutom ingår operativ drift av lokalerna genom vaktmästare.
Om dig
För att trivas i rollen ser vi att du är självgående och kan ta initiativ på egen hand, då detta kommer vara avgörande för att driva projekt framåt och nå uppsatta mål. Vi söker även dig som är strukturerad och tydlig i ditt arbete, eftersom detta är nödvändigt för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetsuppgifterna.
För att lyckas i rollen ser vi också att du har god samarbetsförmåga, vilket kommer att underlätta kommunikationen och samarbetet med andra teammedlemmar. Slutligen, som en affärsmässig person, kommer du att ha förmågan att tänka strategiskt och ta hänsyn till organisationens övergripande mål och ekonomiska ramar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning, minst kandidatexamen, eller erfarenheter som vi bedömer som likvärdiga. Du skall även ha:
• Erfarenhet av ansvar för hyresavtal avseende kontor.
• God förmåga att förstå svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har kompetens inom hyreslagen.
Bra att veta
• Tjänsten är placerad i Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 %
• Resor kan förekomma i tjänsten, men i begränsad omfattning
• Sista ansökningsdag 27 mars 2023
• Tjänsten är en tillsvidareanställning
I den här rekryteringen samarbetar vi med HRM Affärsutveckling. Vill du veta mer, kontakta gärna ansvariga rekryteringskonsulter Lars Anderberg, lars.anderberg@hrmab.se alt. +46 70 579 57 60 samt Albin Lindeberg, albin.lindeberg@hrmab.se alt. +46 76 129 95 52.
Kontakta gärna rekryterande chef Ammar Shiekh, tel. nr. 010-457 98 11. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post: fornamn.efternamn@svk.se.
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet.
Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet.
Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning i säkerhetsklass 1 och 2 krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning: https://www.svk.se/sakerhet-och-beredskap/sakerhetsskydd/personalsakerhet/ ””
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: https://www.svk.se/jobba-har/var-arbetsplats/
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.