OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass förvaltare med erfarenhet från större renoveringar? Då kan det vara dig vi letar efter! Tjänsten är placerad i fina lokaler vid Chalmers i Johanneberg och är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
I din roll ingår att aktivt förvalta och utveckla vårt hyresbestånd. Det ingår även att aktivt arbeta med långsiktig planering för beståndet och att tillse så värdehöjande förädling av våra fastigheter sker. Vi har fastigheter som står inför renoveringsbehov varför vi gärna ser att du har erfarenhet från att jobbat med stora underhållsåtgärder och ingått i ett team med bl a projektledare. Mindre underhållsprojekt driver du själv och har ansvar för våra lokaler samt att utveckla dem. I det vardagliga arbetet har du mycket dialog med hyresgäster, entreprenörer men även ansvar för underhållsplan och ekonomisk uppföljning med resultatansvar för dina egna fastigheter.
Arbetet kräver flexibilitet, kunskap i både tekniska och ekonomiska frågor kopplat till fastigheterna samt mycket dialog med hyresgäster och entreprenörer. Du rapporterar till Chef Hyresfastigheter och i teamet ingår ytterligare en förvaltare samt två uthyrare. Vi är en liten organisation där alla i gruppen är delaktiga i besluten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning från yrkeshögskola eller högskola, eller på annat sätt skaffat dig en solid kunskap om förvaltning av bostäder samt erfarenhet av uthyrning av kommersiella lokaler. Vi förutsätter dessutom att du har kunskaper inom ekonomi såsom budget och bokslut. I arbetet ingår att sitta med i samfällighetsföreningar vilket kan innebära kvällsarbete samt viss tillgänglighet vid akuta ärenden på helger.
B körkort och egen bil krävs i tjänsten.
Personliga egenskaper
Då rollen innebär mycket kontakt med hyresgäster tror vi att du har tidigare erfarenhet av roller där kunden är i fokus. Vidare tror vi att du är noggrann, analytisk och har lätt för att organisera ditt arbete. Självklart är du en person som värdesätter ett gott samarbetsklimat och i övrigt delar våra värderingar.
Vi erbjuder
Ett arbete där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad varje dag. Vi jobbar i en kreativ miljö på vårt nybyggda kontor inne på Chalmers område, där vi skapar det hållbara boendet i samverkan med bland annat Johanneberg Science Park och Chalmers Tekniska Högskola. Vårt forskningsprojekt HSB Living Lab står i fokus för innovation.
Sista ansökningsdag är 28 juni 2020 men vi kommer att ha intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer, kontakta Chef Hyresfastigheter, Rebeccca Brorström på telefon 010-442 21 38.
Unionens representant är Maria Lindqvist telefon 010-442 21 36
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
HSB Göteborg är Västsveriges största bostadskooperativa företag. Vi ägs av 75 000 medlemmar och all vinst går till att utveckla framtidens boende, bland annat genom att producera tjänster och bostäder som ligger i framkant. Inom HSB Göteborg finns drygt 350 bostadsrättsföreningar och vi äger samt förvaltar även hyresrätter och lokaler. Vår vision är att höja kvaliteten på allt från grannskap och gemenskap till arkitektur och boendeekonomi. Vägen dit ska vara hållbar enligt ISO 26000 och visa att vi tar vårt miljömässiga, ekonomiska och sociala ansvar för framtiden. HSB Göteborg har utsetts till bästa arbetsgivare i branschen och fått hedersomnämnande för att vi arbetar föredömligt med mångfald och likabehandling.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson