OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på HSB vår nästa kollega! Som Förvaltare inom våra hyresfastigheter har du ett ansvarsfullt och spännande uppdrag att förvalta, utveckla och ständigt optimera intäkter och kostnader i våra väl underhållna fastigheter.
Rollen är självständig i den mening att du förväntas fatta beslut, ta initiativ och verka proaktivt med utgångspunkt i tekniskt och ekonomiskt ansvar för tilldelat bestånd. Som Förvaltare har du personalansvar för områdets Kundvärdar och ingår i ett härligt team av Förvaltare, Uthyrare och Projektledare där kunskap och erfarenhet utväxlas. Att vara Förvaltare hos oss innebär ett varierat arbete med administrativa, analyserande, tekniska och kommunikativa arbetsuppgifter med stor möjlighet att göra verklig skillnad för våra boende.
Arbetsuppgifter
Som Förvaltare hos oss har du ett övergripande och strategiskt ansvar att öka lönsamheten inom ditt fastighetsbestånd och för att trivas i rollen är det grundläggande att du triggas av att arbeta med siffror, kostnader och intäkter. Att ständigt analysera den ekonomiska utvecklingen är en naturlig del av vardagen
Förvaltarrollens huvudsakliga arbetsuppgifter är som följer:
- Budget, prognos och ekonomisk uppföljning samt löpande ekonomisk analys och rapportering
- Analysera hyresnivåer och bruksvärdera fastigheter där utrymme medges
- Samordning av reparationer, löpande underhåll och standardförbättrande åtgärder i fastighetsbeståndet
- Ledarskap/personalansvar för områdets Kundvärdar
- Verka för boende med hög trygghet och trivsel, inkluderat löpande hantering av bosociala frågor
- Underhållsplanering och hållbarhetsinitiativ
- Följa upp fastighetsdriften och verka för energieffektivisering
- Skapa och kultivera externa och interna relationer
- Handlägga försäkringsfrågor och skadehantering
- Projektledning, investeringskalkylering och upphandling av mindre fastighetsunderhåll och reparationer
- Tillsammans med kollegor driva den digitala utvecklingen av våra fastigheter
- Ta fram och bearbeta underlag inför årlig fastighetsvärdering av beståndet
- Övergripande ansvar för lokaler gällande kontraktsteckning och omförhandling
Vi har ett gott samarbete och nära till skratt. Inom HSB finns utbredd kompetens att vända sig till och vi utvecklas tillsammans.
Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst har en högskoleutbildning inom fastigheter, gärna med ekonomisk inriktning, med minst fem års relevant arbetslivserfarenhet. Det viktigaste är inte exakta år du varit verksam, utan att du är väl förtrogen med Fastighetsförvaltning och trygg i din kompetens inom fastighetsekonomi, teknik, och juridik. Erfarenhet av ledarskap är ett krav. Vi värdesätter också om du har vana och intresse för bosocialt arbete samt erfarenhet av kommersiell förvaltning.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete på vårt moderna kontor i Turning Torso med trevligt arbetsklimat, där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad - varje dag. Vi har ett stort utbyte kollegor emellan och samarbetar för att lyfta varandra. Våra värderingar sammanfattar vi i förkortningen ETHOS, som står för Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.
Vi upplever glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen och denna känsla ska även omfatta våra medlemmar och kunder. Vi strävar efter att spegla den mångfald som finns i samhället varför vi välkomnar sökande som kan bidra till det.
Anställningen är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdagen är den 24 april men vi tillämpar ett löpande urval. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson