OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Förvaltare har du ett ansvarsfullt och spännande uppdrag att ge drivkraft åt våra Bostadsrättsföreningar inom förvaltning, utveckling och hållbarhet. Rollen är självständig i den mening att du förväntas fatta egna beslut, ta initiativ och verka proaktivt i samråd med BRF-styrelsen. Samtidigt ingår du i ett härligt team av andra Förvaltare och Biträdande Förvaltare där kunskap och erfarenhet utväxlas. Att vara Förvaltare är ett varierat arbete med administrativa, analyserande och kommunikativa arbetsuppgifter där du verkar samordnande med uppdrag att utveckla rutiner och processer samt göra skillnad för vår kund (BRF-styrelse).
Arbetsuppgifter
Förvaltarrollens främsta uppgifter utgår från tecknade förvaltningsavtal och
är bland andra:
- Bidra till bostadsrättsföreningars utveckling, hållbarhet och långsiktiga planering genom rådgivning och uppföljning.
- Skapa förutsättningar för kvalitativ löpande fastighetsförvaltning genom struktur och ständiga förbättringar av rutiner.
- Sköta Bostadsrättsföreningars administration av ekonomisk-, juridisk- och teknisk karaktär.
- Hantera driftsfrågor samt upprätta upphandlingar av mindre reparationer och underhållsarbeten.
- Samordna och följa upp föreningens sidoleverantörer.
- Skapa och ta vara på externa och interna relationer samt arrangera möten med entreprenörer, leverantörer och kollegor.
- Utföra fastighetsronderingar och besiktningar
- Sammanställa löpande rapporter till BRF-styrelse och delta vid budgetmöten, byggmöten, styrelsemöten och stämmor.
- Samordna kundteam för BRF samt bistå BRF-ekonomen vid prognos och budgetarbete.
Den Förvaltare som vi nu söker, kommer i huvudsak att utgå från vårt huvudkontor i Turning Torso. Kvällsmöten förekommer i tjänsten. Vår grundprincip är flexibilitet och frihet under ansvar.
Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst har en Fastighetsutbildning på eftergymnasial nivå och mångårig relevant arbetslivserfarenhet, varav minst två år i en roll som Fastighetsförvaltare eller snarlikt. Du är väl förtrogen med Fastighetsförvaltning och trygg i din kompetens inom juridik, teknik, fastighetsekonomi. Uppdraget ställer krav på stort engagemang och involvering i våra kunders verksamhet, vilket du ser positivt på. Vi värdesätter om du är duktig på att identifiera kunders behov och ta vara på affärsrelationer. B-körkort är nödvändigt. Det är meriterande om du har jobbat med styrelsearbete och/eller arbetsledning i en tidigare roll. Vi ser även att det är meriterande om du har jobbat med garantihantering.
Personliga egenskaper
För att trivas i denna roll är du en välorganiserad person med hög integritet som kan entusiasmera och engagera andra och är van vid att planera, prioritera och samordna fastighetsförvaltning och drift.
Som person är du driven, med förmåga att se helhet och tänka proaktivt och långsiktigt. Du för konstruktiva dialoger, och kommunicerar tydligt och kärnfullt i skrift och dialog. Du trivs med att skapa tillitsfulla relationer och får energi av att samarbeta med andra för att uppnå framsteg. Du tycker att det är roligt att arbeta nära kunden, uppskattar att få göra skillnad och vara med där det händer.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete med trevligt arbetsklimat där du som medarbetare får använda din drivkraft och ges möjlighet att göra skillnad - varje dag. Och det menar vi verkligen. Vi har ett stort utbyte kollegor emellan och samarbetar för att lyfta varandra. Våra värderingar sammanfattar vi i förkortningen ETHOS, som står för Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan. Vi upplever glädje, tillit och respekt på arbetsplatsen och denna känsla ska även omfatta våra medlemmar och kunder. Vi strävar efter att spegla den mångfald som finns i samhället varför vi välkomnar sökande som kan bidra till det.
Anställningen är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum är den 11 juli 2022 men vi tillämpar ett löpande urval. Vid frågor om tjänsten, kontakta Maria Larsson (Chef Förvaltare) maria.larsson@hsb.se. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Birgitta Edfast (HR-chef) birgitta.edfast@hsb.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Om HSB Malmö
HSB Malmö som bildades 1925 är en av Sveriges 25 självständiga HSB-föreningar. Med fler än 53 000 medlemmar är vi en av de mer tongivande. Verksamheten bedrivs som en medlemsägd kooperativ ekonomisk förening i sex kommuner - Burlöv, Lomma, Malmö, Svedala, Trelleborg och Vellinge. Utöver att HSB Malmö äger drygt 2500 hyresrätter och förvaltar över 30 300 bostadsrätter, erbjuds administrativa och tekniska konsulttjänster till såväl fastighetsägare som bostadsrättsföreningar. Läs mer om HSB på (http://www.hsb.se/).
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson