OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krokomsbostäder är ett kommunägt bostadsbolag i Krokoms kommun som erbjuder schyst boende till alla oavsett fas i livet. Krokomsbostäder är kommunens största hyresvärd med ett varierande utbud av bostäder och lokaler i olika delar av kommunen i varierande storlekar och prisklasser. Ungefär vart sjätte hushåll bor hos oss vilket innebär ett särskilt ansvar att förvalta.
Trivs du i en ledande roll? Har du förmågan att både utveckla och förvalta? Då är det dig vi söker!
Om tjänsten
Den här tjänsten innebär både att förvalta och utveckla bolagets fastighetsbestånd i Krokoms kommun med fokus på hållbarhet och tillgänglighet. Förvaltningsuppdraget omfattar både Krokomsbostäders och kommunens fastigheter. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att du upprättar underhålls- och investeringsplaner, planera ronderingar och kommunicerar med hyresgäster. Du inventerar, projektleder och ansvarar för budget, drift och underhåll. Du deltar också i byggtekniska utredningar och deltar på byggmöten. Du arbetar också med upphandlingar och uppföljningar av utförda arbeten av- och med externa leverantörer.
Som förvaltare hos oss på Krokomsbostäder kommer du vara en av två fastighetsförvaltare. Du kommer arbetsleda en personalgrupp i dagsläget på nio personer, tre bovärdar och sex fastighetsskötare. Ditt geografiska ansvarsområde är i huvudsak Krokom, Nälden, Föllinge samt Offerdal med omnejd. Du kommer vara direkt underställd VD och ingå i ledningsgruppen.
Vem är du?
För att lyckas i den här rollen behöver du ha ett stort intresse för fastigheter, du bör också ha en god förmåga att både kunna arbeta strategiskt och problemlösande. Du ska kunna planera långsiktigt och koppla byggnadstekniska frågor till ekonomi. Vi tror att du har en högskoleutbildning alternativt annan eftergymnasialutbildning med inriktning mot fastighet/bygg eller förvärvat motsvarande kunskaper från yrkeslivet. Har du erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet och med upphandlingar i enlighet med LOU (Lag om offentlig upphandling) är även det meriterande.
Du behöver ha god kommunikativ förmåga i tal och skrift samt förmåga att bygga team, utveckla människor och skapa engagemang.
Du behöver körkort då det ingår resor i tjänsten.
Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten genom att registrera dina kontaktuppgifter och laddar upp ditt CV (innehållande personligt brev och meritförteckning). Sök så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Sök senast 28 februari. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Rosmari Hagström på rosmari.hagstrom@se.experis.com eller via 073-028 70 40