Förvaltare till Riksbyggen Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar hållbara boendemiljöer med bostadsrätt. Vi är samtidigt en av Sveriges största fastighetsförvaltare med såväl bostadsrättsföreningar och företag som offentliga fastighetsägare som kunder. Vår verksamhet finns över hela landet och i dag är vi cirka 2 300 medarbetare. Riksbyggen är en attraktiv arbetsgivare som erbjuder medarbetarna möjlighet till utveckling, delaktighet och inflytande.

Välkommen att läsa mer om oss på www.riksbyggen.se!



Arbetsuppgifter
Som förvaltare hos oss arbetar du med underhållsplanering och teknisk rådgivning gentemot våra kunder. Du arbetar i nära samarbete med andra förvaltare, ekonomer, tekniker och fastighetsskötare. Som förvaltare ansvarar du för löpande förvaltning och drift av förvaltade fastigheter. I detta ingår bl.a. planering och genomförande av drift- och underhållsåtgärder. Arbetet innebär stort eget ansvar och förmåga att lösa de utmaningar du ställs inför i ditt arbete.
Du arbetar även med att revidera och optimera våra kunders underhållsplaner i nära dialog med kunderna. Underhållsplanen är ett centralt verktyg upprättas årliga underhållsprogram. Du kan också som förvaltare erbjuda konsultation beträffande byggnadstekniska och juridiska frågor. Utöver detta är du kontaktperson gentemot bostadsrättsmedlemmar, hyresgäster, leverantörer, myndigheter med flera. I rollen ingår uppdrag i bostadsrättsföreningars styrelser vilket innefattar möten på kvällstid som en del i tjänsten. Du ingår i ett team med ett 10-tal kollegor och rapporterar till Gruppchef Fastighetsförvaltning i Göteborg.

Vem är du?
Du arbetar troligen som förvaltare idag eller så är du drifttekniker, fastighetsskötare eller projektledare som vidareutbildat dig inom förvaltning. Det viktigaste för oss är att du brinner för att arbeta med bostadsrättsföreningsförvaltning, att du är kundorienterad och har förmågan att se och möta våra kunders behov. Du tycker om att ge god service och agerar alltid professionellt. Det är också viktigt att du är social och har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog med kunder såväl som med kollegor. Du har stor problemlösningsförmåga och jobbar på ett affärsmässigt sätt. Du bör ha arbetat administrativt och ha god förmåga att uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har utbildning från högskola eller motsvarande med inriktning mot fastighetsförvaltning, byggnads- och/eller fastighetsteknik eller motsvarande erfarenhet efter år i yrket. Tjänsten kräver B-körkort och tillgång till bil.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Tina Rydh på tina.rydh@se.experis.com Vi arbetar med löpande urval och planerar tillträde omgående, så sök gärna så fort som möjligt dock senast 22 januari.
Personliga intervjuer sker med start efter 9:e januari.

Varmt välkommen med din ansökan!
.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Drifttekniker

Drifttekniker

30 oktober 2024

Drifttekniker till Riksidrottsförbundet/Bosön

Drifttekniker till Riksidrottsförbundet/Bosön

30 oktober 2024

29 oktober 2024