Förvaltare till Statens inköpscentral

Förvaltare till Statens inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett prestigelöst och kompetent team på en utvecklingsinriktad myndighet? Vi fortsätter växa och söker nu dig med tidigare erfarenhet av upphandlings-eller avtalsrelaterad verksamhet samt ett intresse för offentlig upphandling!

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med över 700 leverantörer. Vi förvaltar fler än 1 900 ramavtal som 2020 omsatte ca 14 miljarder inom allt från möbler och hotell till IT-drift och mobiltelefoner. Vi tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma besparingar. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Vi är för närvarande drygt 20 medarbetare på enheten för ramavtalsförvaltning med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi fortsätter att växa och söker nu en ramavtalsförvaltare till enheten med inriktning mot varor och tjänster.

Arbetsuppgifter 
Tjänsten som ramavtalsförvaltare innebär mycket kontakter med avropande myndigheter och upphandlade ramavtalsleverantörer, i en organisation med mycket sakkompetens och juridisk expertis. Vi jobbar ofta i grupp och ser oss själva som problemlösare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär mycket kontakt både med myndigheter som nyttjar ramavtalen och ramavtalsleverantörer. Du ger stöd och hjälp till avropande myndigheter via telefon, e-post och i möten samt informerar och ordnar seminarier inom de avtalsområden som du ansvarar för.

I tjänsten som ramavtalsförvaltare ingår även att genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar för de ramavtal du ansvar för. I arbetsuppgifterna ingår dessutom att delta i förstudiearbetet och upphandlingsprojekt för kommande ramavtal.

Är du vår nya kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning där du vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.

Vi söker dig som har:


• universitets-/högskoleexamen som civilekonom eller jurist alternativt motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• minst fem års erfarenhet av upphandlings- eller avtalsrelaterad verksamhet
• Erfarenhet av att kommunicera med olika målgrupper där du på ett pedagogiskt sätt kan förmedla komplex information
• Mycket goda kunskaper i svenska

Det är meriterande om du har:


• praktisk erfarenhet av offentlig upphandling eller inköp från näringslivet
• erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning
• erfarenhet inom: hårdvara, mjukvara eller IT-tjänster
• kunskap om LOU

Som person har du ett strukturerat arbetssätt där du tar stort ansvar och är självgående i ditt arbete. Du har lätt för att skapa och behålla goda relationer samt har en god service- och samarbetsförmåga. För tjänsten krävs även att du har en mycket god kommunikativ förmåga där du känner du dig trygg i att tala inför både större och mindre grupper.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Just nu arbetar vi på distans på grund av coronapandemin, men annars sitter vi i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm. Kammarkollegiet fick 2021 utmärkelsen ”excellent arbetsgivare” i en oberoende mätning utförd av nyckeltalsinstitutet.

Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 17 oktober 2021.

Kontaktpersoner
Zofia Sola, enhetschef, 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, SACO-S, 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, 08-700 07 88

Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Sofie von Homeyer på Chefspoolen som hjälper oss med denna rekrytering på telefon 0709-248798.

 


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2021
  • Ansök senast: 17 oktober 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024