Förvaltare till Väsbyhem

Arbetsbeskrivning

Perido rekryterar en förvaltare åt Väsbyhem! Vi söker dig som trivs bra i en ledarposition där du får vara mycket delaktig i det dagliga operativa arbetet. Dessutom är det viktigt att du har erfarenhet av att arbeta som förvaltare sedan tidigare, och att du förstår vikten av att vara ansvarstagande och lyhörd i din yrkesroll. Kan det här vara möjligheten för dig? Läs då vidare!

Beskrivning

Om företaget:
AB Väsbyhem är ett allmännyttigt bostadsföretag som ägs i sin helhet av Upplands Väsby kommun. Väsbyhem äger och förvaltar cirka 4 400 lägenheter och cirka 30 500 kvm lokaler i Upplands Väsby.

Vår affärsidé är att på sund ekonomisk och miljömässig grund bygga, äga, förvalta och via lönsamma fastighetstransaktioner utveckla innehavet; ett variationsrikt bestånd med hyresbostäder av hög kvalitet i Upplands Väsby.

Väsbyhem har ca 60 anställda uppdelat på fyra avdelningar samt VD och VD-kansli. Avdelningarna är Fastighetsutvecklingsavdelningen, Förvaltningsavdelningen, Administrativa avdelningen och Personal.

Om tjänsten:
Förvaltningsavdelningen har idag två förvaltningsområden, Öst och Väst, som ansvarar för ca 2200 lgh per område och som leds av varsin förvaltare. I januari 2015 kommer avdelningen att omfördelas/utöka till tre områden.

Förvaltningsavdelningen söker anställa en förvaltare tillsvidare för att under 2014 täcka upp för föräldraledighet på område Väst och från januari 2015 ansvara för eget förvaltningsområde.

Som förvaltare har du chefs- och personalansvar för ca 7-8 personer bestående av kvartersvärdar, snickare/reparatör, miljöhusvärd och driftmaskinister. Vidare har du budget- och resultatansvar samt ett ansvar att bidra till miljömässigt hållbar utveckling inom förvaltningen och företaget. Som kundfokuserad, miljömedveten och affärsmässig fastighetsförvaltare är en viktig del i tjänsten att verka för god dialog med våra kunder så att helhetsupplevelsen av våra lägenheter innefattar både trygghet och kvalitet.

Tjänstens huvuduppgifter
-Leda, stödja och hjälpa underställd personal i deras dagliga arbete.
-Hantera avflyttsbesiktningar
-Årligen analysera och sammanställa behov av underhåll i bolagets bestånd
-Framtagande av årlig budget och prognoser per tertial

Krav:
-Dokumenterat god erfarenhet av att arbeta som förvaltare med budgetansvar
-Dokumenterat god erfarenhet av att arbeta som chef med personalansvar
-Gymnasiekompetens
-God kännedom om Officepaketet och fastighetsrelaterade system
-B-körkort

Meriterande:
-Eftergymnasial fastighetsrelaterad utbildning
-Kunskap om hyreslagsstiftningen
-Kunskap om arbetsrätt
-Övrig erfarenhet av servicebranschen

Efterfrågade egenskaper:
-Ledaregenskaper
-Hög social kompetens
-Lyhörd
-Ansvarstagande
-Servicemedveten i kombination med kostnadsmedvetenhet
-Tydlig
-Beslutsför
-Noggrann
-Praktiskt lagd

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Tillträde snarast möjligt.

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
9632DB

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 13 januari 2014

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


Intresseanmälan Stockholm - uppdrag inom fastighet

Intresseanmälan Stockholm - uppdrag inom fastighet

15 november 2024

Intresseanmälan Göteborg - uppdrag inom fastighet

Intresseanmälan Göteborg - uppdrag inom fastighet

15 november 2024

Intresseanmälan Malmö - uppdrag inom fastighet

Intresseanmälan Malmö - uppdrag inom fastighet

15 november 2024

14 november 2024