Förvaltare/projektledare

Arbetsbeskrivning

Tibro kommun, med 11 000 invånare, ligger i norra delen av Västra Götalands län. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Tibro kommun jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder sina invånare en mycket uppskattad kommunal service!

Samhällsbyggnad i Tibro kommun söker en Förvaltare/Projektledare på heltid för skötsel och underhåll av kommunens fastigheter samt stöd till kommunens verksamheter som
vistas i lokalerna.

Samhällsbyggnad består av fastighet, gata park, drift vatten och avlopp, kost och byggnadsnämnd.

Fastighetskontoret underhåller och sköter kommunens fastigheter. Mindre reparationer sköts av vaktmästarna som också ger service till verksamheterna. Alla större reparationer, ombyggnader och tillbyggnader sker med hantverkare som upphandlas vart tredje år. Städning av våra lokaler sköts av vår städenhet.
Kommunen äger skolor, förskolor, sporthallar, ishall, föreningslokaler och äldreboende. Sammanlagd yta är drygt 80 000 kvadratmeter.


ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsavdelningens huvudsakliga uppdrag är att vårda Tibro kommuns fastigheter och lokaler via underhålls- och säkerhetsåtgärder.

Din huvudsakliga uppgift blir att förvalta Tibro kommuns fastighetsbestånd som bland annat består av förskolor, skolor, äldreboende, idrottshallar, ishall och ett mindre badhus. Du ansvarar för löpande underhåll samt för planering, genomförande och uppföljning av fastighetssyner på våra fastigheter.

Ditt arbete kommer ske i nära samarbete med våra upphandlade entreprenörer, våra kunder, vaktmästare och deras arbetsledare samt kommunens Gata/Parkavdelning.
Du kommer också att leda en del mindre projekt som har direkt eller indirekt anknytning till ditt uppdrag.

I din roll ingår att upprätta underhållsplaner samt att planera, beställa, genomföra, följa upp och besiktiga underhållsarbeten och projekt.
Du kommer att ha ekonomiskt ansvar för drift- och underhållsbudget samt investerings-budget (komponentavskrivning) och redovisar direkt till fastighetschefen.

Du är också ansvarig/delaktig i utvecklingsarbetet inom ditt ansvarsområde och inom fastighetsavdelningen. Exempelvis utveckla gränsdragningslista, ta fram underhålls-standard och checklistor.

Du kommer också att ingå i ett nätverk för förvaltare/Projektledare.

Du kan se fram emot ett varierande och innehållsrikt uppdrag. Tjänstens innehåll kan förändras över tid.


KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning och gärna några års erfarenhet från fastighetsförvaltning eller liknande uppdrag.

Du har för uppdraget relevanta kunskaper inom exempelvis värme & sanitet, ventilation, styr och regler, rör, el, tekniska installationer, bygg, brand, lås och larm, storkök, energi, miljö och annat som hör till fastigheten.

Du har eller har haft ekonomiskt ansvar med redovisning och uppföljning.

Du har utbildning i Bas-P/U.

Du har god teknisk kunskap/förståelse, bra ordningssinne, är strukturerad, kan prioritera, ta egna initiativ, fatta egna beslut samt planera dina arbetsuppgifter och uh-åtgärder.
Du bör vara van att ha mycket på gång då du har många underhållsåtgärder och projekt igång samtidigt.

Har du erfarenhet av upphandling enligt LOU samt att arbeta med AB 04, ABT 06, AMA och AFF är detta meriterande. Har du dessutom erfarenhet av förvaltning av idrottsanläggningar är det positivt.

Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt och din förmåga att samarbeta är viktigt i relationen till våra entreprenörer, kunder och vaktmästare.

B-körkort är ett krav.

Du har ett serviceinriktat och trevligt bemötande. Du har goda kunskaper inom data.
Har du eller har du haft en arbetsledande befattning samt arbetat inom kommunal verksamhet ser vi detta som positivt.


ÖVRIGT
Provanställning kan komma att tillämpas.

I vår verksamhet måste alla som ska anställas för att arbeta inom verksamhet med barn och unga, enligt lag (2000:873), visa upp ett utdrag från belastningsregistret. Blanketten kan hämtas på www.polisen.se/Service.
Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat. Utdrag ur polisens belastningsregister skall kunna visas upp vid anställningstillfället.

Tibro kommun har inför rekryteringen valt rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Kostchef Ulrika Aleniusson
070-6435919
Enhetschef Niclas Elwing Saxius
0504-18181
nås via kommunens växel. tel 0504-18000

Arbetsledare Peter Nero
0504-18142
Kommunal Jörgen Handfast
0504-18631
Avd.chef Dan Carlsson
0504-18137
Fastighetschef Joakim Halaby
0504-18444
Teknisk chef Svante Andrén
0504-18139

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Samhällsbyggnad, Tibro kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .
  • Publicerat: 8 november 2016

Besöksadress

54380 Tibro
None

Postadress

Centrumgatan
Tibro, 54380

Liknande jobb


Förvaltare

Förvaltare

20 november 2024

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

Vaktmästare till serviceenheten i Stockholm

20 november 2024