OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker PSK Syd AB en engagerad, teknikintresserad och serviceinriktad Förvaltning- och supportmedarbetare till sitt kontor i Helsingborg. Tjänsten är varierande och går ut på att serva och hjälpa våra interna avdelningar samt våra kunder med konfiguration och administration i våra olika system men även hantera systemfrågor, rapportera buggar eller incidenter.
Vår supportavdelning stöttar PSK Syds kunder och avlastar våra interna avdelningar. Det förekommer viss konfiguration och implementering av funktioner i olika kunders system via vårt konfigurationslager (XML) och databasadministration (Notes-Domino). Man hjälper även till med supportfrågor, åtgärdar enklare fel, dokumenterar och eskalerar buggar, därför är det bra om ni har erfarenhet och kunskap av något objektorienterat programmeringsspråk, databaser och driftsfrågor.
Teamet arbetar med veckovis prioritering och planering av sitt förvaltningsarbete (Ticket baserad Kanban) och har dagliga snabba möten för planering av supportfrågor och omprioriteringar. Huvudsaklig förvaltning sker på PSKs huvudprodukt SAM (Sites, Assets & Maintenance).
SAM används av tusentals personer dagligen för hantering av anläggningar, tillgångar och utrustning. Systemet och dess olika moduler gör det möjligt att följa upp status, utveckling och skötsel av anläggningar samt följa de olika regelverken och lagkraven som finns.
Din profil
Vi söker en person som är nyfiken, flexibel och har intresse av att utvecklas tekniskt inom ovan nämnda områden. Du har några års erfarenhet av liknande arbete. Du är kunskapstörstande och vill fördjupa dig ytterligare i de meriterande kraven. Som person är du en ödmjuk och transparent teamplayer som gärna delar med dig av dina erfarenheter. Du är noggrann och har ditt fokus på service och support.
Det är viktigt att du är ansvarstagande mot dig själv, dina kollegor och mot kund.
Krav
• Erfarenhet av IT-supportarbete
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift
• Stort teknikintresse
• Serviceinriktad
• Flexibel och effektiv
Meriterande
Vi ser att du gärna har kunskap i något objektorienterat programmeringsspråk, systemadministration, databaskunskaper och erfarenhet av driftsfrågor.
Om verksamheten
PSK Syd AB grundades 1989 och har sitt kontor i Helsingborg. Företaget arbetar idag främst inom två affärsområden där vi erbjuder administrativa konsult- och projektledartjänster inom det ena och utveckling av vårt webbaserade system SAM i det andra. I systemet hanterar våra kunder bland annat myndighetskrav, CAD-ritningar, dokument och bygglov samt felanmälan av utrustning. Bolaget befinner sig i en stark tillväxtfas och består idag av 25 anställda, har en familjär stämning och strävar efter att alla ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Vi satsar på och ger möjlighet till, att på arbetstid, erbjuda våra medarbetare kompetensutveckling och certifiering genom individuella utbildningspotter. PSK Syd sitter i fräscha lokaler på Berga i Helsingborg. Det finns gott om parkeringsmöjligheter och man når oss lätt via kollektivtrafik.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar PSK Syd med Dreamwork. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Christina Martinsson, christina.martinsson@dreamwork.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini
Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré
Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09