Förvaltnings-/nämndsekreterare

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Till miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen söker vi nu en förvaltnings-/nämndsekreterare. 

Arbetsbeskrivning
Som förvaltnings-/nämndsekreterare har du en samordnande roll i arbetet med kommunstyrelsens tekniska utskott och är utskottets sekreterare. Du arbetar tillsammans med förvaltningschefen i frågor som rör nämndarbetet. Som förvaltnings-/nämndsekreterare har du en central roll på förvaltningen och fungerar som spindeln i nätet med många kontakter med politiker, tjänstemän och kommuninvånare. I uppdraget ingår hantering av sammanträdeshandlingar, protokollföring och andra administrativa uppgifter kopplat till utskottet. 

I tjänsten ingår även registrering/diarieföring och arkivläggning av utskottets allmänna handlingar. 

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning. 

Till tjänsten som förvaltnings-/nämndsekreterare söker vi dig som är strukturerad, lojal, kvalitetsmedveten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. I din roll behöver du både vara självgående och ha god samarbetsförmåga. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas.

Heltid

Tillträde enligt överenskommelse. 

Sista ansökningsdag 2016-07-01

Intervjuer kan ske under ansökningstiden. 


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun Rönninge
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 juni 2016

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024