OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
***** Vill du vara med och göra oss till Sveriges bästa IT-leverantör!? *****
* Sök då någon av dessa tjänster och var med och leverera framtidens kommunala IT-tjänster!
Vi söker förvaltnings- och utvecklingsledare av:
* E-tjänsteplattformen
* Telefoniplattformen
* Kontorsprogram
Inledning
Vi har under vintern omstrukturerat vår IT-organisation för att bilda ett ännu effektivare verksamhetsstöd. Som en följd av detta söker vi nu fler drivande personer till både nya och befintliga nyckeluppdrag.
Aktuella uppdrag
Du är tekniskt ansvarig för en eller flera av följande komponenter, ansvaret medför i praktiken att du leder arbetet och utvecklingen av en eller flera av följande komponenter:
* E-tjänsteplattformen
* Telefoniplattformen
* Våra kontorsprogram
Dina dagar hos oss
Mycket av din tid kommer att läggas på utredning och kravställning samt införanden där du har en nära dialog med våra kunder, tekniker och externa leverantörer. I dina utredningar är viktiga aktiviteter dokumentation av funktionella krav vilka du senare ansvarar för att omvandla till tekniska kravställningar och ekonomiska kalkyler.
Ex. på vanliga uppdrag:
* Arbeta fram förslag på vidareutveckling av teknisk funktionalitet till tjänsteleveransen
* Planering och genomförande av beslutad vidareutveckling
* Bevaka och säkerställa att förvaltningsobjektet levererar överenskommen funktionalitet
Andra beskriver dig som
En självgående, ansvarskännande person med stark drivkraft och som får saker uträttade. Du är en erfaren och duktig kravställare som har förmågan att lyssna på din omgivning samtidigt som du inte räds att argumentera för din åsikt. Du har lätt att skaffa dig förtroende genom en professionell attityd samt så har du förmågan att på ett prestigelöst sätt bemöta argument och driva en dialog till en överenskommelse.
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av systemförvaltning inom IT branschen.
Bakgrund
Servicecenter IT är en del i en helt nybildad organisation inom Sundsvalls kommunkoncern. Servicecenters uppdrag är att leverera effektivt verksamhetsstöd till koncernens alla förvaltningar och bolag. Den del du kommer att jobba i är IT-organisationen vilka under flera år jobbat hårt på att bli en av Sveriges bästa interna IT-leverantörer, några ex. på framgångar är att vi:
* 2013-2015 deltog i arbetet med RIGES vilket av Position 2015 vann pris för 2015 års bästa e-tjänst
* 2015 deltog i mottagandet av Guldtrappen vilket är en utmärkelse som delas ut till den kommun som bäst arbetar långsiktigt och strategiskt för en framgångsrik digital utveckling i skolan
* Är en av nio nominerade till priset Årets IT kommun vilket avgörs i november
Servicecenter IT består idag av ca 70 medarbetare, varav tio av dessa jobbar i den grupp du kommer att tillhöra.
Övrigt
* Tillträde omgående med hänsyn till eventuell uppsägningsperiod
* Individuell lönesättning tillämpas
* Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.
* Ansökan ska ske på Svenska då detta är vårt koncernspråk.
* För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
* Facklig företrädare i denna rekrytering är Robin Fångsjö, Vision, tel 060-191988.
Förmåner
* En timmes friskvård i veckan på arbetstid
* Betalt årskort på antingen Kultur och Fritids anläggningar eller Ego
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kent Persson, IT-driftchef
070-6595430
Niklas Olsson, gruppchef
070-1901240