OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Habo kommun är belägen med natursköna omgivningar och har ca 12 700 invånare. Näringslivet har en stor bredd med såväl stora som små företag. Det finns bra kommunikationer och det är lätt att ta sig hit med tåg, buss eller bil från omkringliggande tätorter.
Tekniska förvaltningen består av sex enheter: fastighet, plan& exploatering, bygglov, kost, gata och VA. Du kommer att ingå i en stab som förutom förvaltningsadministratör består av teknisk chef, gis-samordnare och projektingenjör.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör har du en nyckelfunktion där du är ett administrativt stöd för tekniska förvaltningen. Vi söker därför dig som gillar att ha en bredd i dina arbetsuppgifter, trivs med att vara spindeln i nätet på arbetsplatsen och ha mycket igång samtidigt. Du kommer att utföra rena administrativa arbetsuppgifter men du kommer även att i viss omfattning jobba med handläggaruppgifter inom t.ex. bostadsanpassning.
De löpande administrativa uppgifterna innebär bland annat fakturering, diarieföring, telefonservice, bokningar, inköp, viss personaladministration och administration av hyror, arrenden och tomtkö. Du kommer även att fungera som avbytare i kommunens reception/växel i mindre omfattning. I tjänsten ingår även att delta i arbetet med kommunens webbplats, digitalisering, arkivering (fysisk och digital), GDPR och övrig dokumenthantering. Du kommer också att vara systemansvarig för kommunens passageanläggning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning/YH-utbildning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer lämplig. Du har god datorvana och kan snabbt sätta dig in i och lära dig olika verksamhetssystem. Grundläggande ekonomikunskaper är meriterande och det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
Det är en fördel att ha arbetslivserfarenhet av liknande arbete och erfarenhet av arbete med arkivering, GDPR, systemansvar och digitalisering, gärna inom kommunal eller annan offentlig förvaltning.
Du förväntas kunna skapa former och arbetssätt för ditt eget arbete, vilket ställer krav på självständighet, ansvarstagande och noggrannhet. Du är duktig på att organisera och prioritera och ser kvalitet som en röd tråd i arbetet. Arbetet innebär ständig kontakt och dialog med övriga verksamheter inom kommunen. Du behöver ha en bra kommunikativ förmåga, ha lätt för att samarbeta och vara serviceinriktad, och vi kommer därför att lägga stor vikt i dina personliga egenskaper vid rekryteringen.
ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Nilsson
036-442 8212
Lena Bergström
036-442 8213
Facklig representant når du via växel
036-442 80 00
Bemanningsplanerare Johanna Rydberg
036-4428229
Kostchef Lena Bergström
036-442 8213
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Kostchef Lena Bergström
036-442 82 13
Gatu/VA-chef Clarinda Larsson
036-442 83 67
Arbetsledare VA Uriah Funaro
036-442 82 90
Bemanningsplanerare Eva-Lotta Zäther
036-442 8461