Förvaltningsadministratör till bygg- och miljökontoret

Arbetsbeskrivning

Karlskoga är vackert beläget vid Möckelns strand och här bor ca 30 000 invånare. Vi är en stad med framtidstro som bubblar av aktiviteter och nytänkande.

Inom Karlskoga kommun arbetar 2 400 medarbetare inom 400 olika yrken. Oavsett om du lär barn att läsa, ger trygghet och vård åt äldre eller utvecklar stadens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för alla som lever och verkar i Karlskoga. Kommunen tillhör finskt förvaltningsområde som du kan läsa mer under www.karlskoga.se/finska
Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss!



Samhällsbyggnadsförvaltningen består av tre avdelningar och en förvaltningsledning. Avdelningarna är miljö - och bygg, mark - och planering, teknik - och fastighet . Totalt arbetar cirka 95 medarbetare på förvaltningen.

Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsförvaltningens bygg- och miljökontor där vi är 17 handläggare som tillsammans arbetar för att bidra till kommunens vision om hållbar utveckling.
Bygg- och miljökontoret arbetar för myndighetsnämnden i Karlskoga och Storfors vilket innebär att vi är verksamma i två kommuner. Karlskoga kommun är värd för samarbetet och allt arbete utgår från Karlskoga.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsområdet är brett och varierande och kan komma att utökas allt beroende på personlig lämplighet och fallenhet. Uppgifterna kommer först och främst bestå av arkivering, registrering, kundtjänst, utveckling av kontorets verksamhetsstöd exempelvis framtagande av blanketter samt andra administrativa göromål. På sikt vill vi även att du ska kunna vara ställföreträdande för förvaltningens sekreterare, förhandsgranska bygglov och andra inkommande ärenden som bedöms som lämpliga. Visst arbete kan komma att ske i Storfors.
Vi förväntar oss också ett aktivt deltagande i avdelningens gemensamma arbete med bl.a. kvalitet och utveckling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet som kommunen bedömer lämplig. Du bör ha erfarenhet av att arbeta i en politisk organisation och vara insatt i hur arkivering och registrering fungerar och förstår syftet med dem. Du har också en viss teknisk kompetens för att kunna tolka exempelvis ritningar av inkomna bygglovshandlingar.
Meriterande är om du har god lokalkännedom och erfarenhet av att arbeta med och har förståelse för värdegrunden i LEAN. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara flexibel för de varierande arbetsuppgifterna, serviceinriktad och uthållig då vissa uppgifter kan vara stundtals enformiga.

För tjänster erfordras B-körkort


ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Har du frågor om hur du ansöker - kontakta supporten på tel: 0771-110 10 29.
Har du frågor om tjänstens innehåll - kontakta namngiven person i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Roseen

tf förvaltningschef Stig Rengman
0586-611 47
tf avdelningschef Robert Gustafsson
0586-617 12
Vision, Sten Jansson
0586-619 10
Arbetsledare Veronica Holmén
0586-612 59
Kommunal, Sami Berg
0706163545
Stadsträdgårdsmästare Veronica Holmén
0586-611 64
Enhetschef Bengt Holm
0586-614 33
Vision, Peter Särnholm
0586-612 70
Driftchef Janne Henriksson
0586-61363

Sammanfattning

Besöksadress

Skrantahöjdsvägen 35 69183 Karlskoga
None

Postadress

691 83 Karlskoga
Karlskoga, 69183

Liknande jobb


Teknisk adminstratör

Teknisk adminstratör

4 november 2024

Receptionist till PwC Malmö

Receptionist till PwC Malmö

30 oktober 2024

Tentamensvärdar, timavlönad

Tentamensvärdar, timavlönad

4 november 2024