OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Välkommen till avdelningen centralt stöd och utveckling på kommunstyrelseförvaltningen, som ansvarar för att samordna, stödja och följa upp kommunövergripande processer. Avdelningen har ett brett uppdrag och ansvarar bland annat för den politiska ärendeberedningen, dokumenthantering, arkivfrågor, juridiskt stöd och strategiska frågor såsom befolkning, hållbarhet, miljö och klimat, folkhälsa, krisberedskap och säkerhet.
Som medarbetare på kommunstyrelseförvaltningen har du förmånen att kunna växla mellan kontors- och distansarbete om du vill. Vi har flextidsavtal och friskvårdsbidrag, och om du är intresserad av träning så finns det ett litet gym i kommunhuset som medarbetare kan nyttja. Partille kommun är en lagom stor arbetsgivare med korta kommunikations- och beslutsvägar. Vi vågar göra idéer till verklighet och gillar att testa nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Är du redo för ett omväxlande och utvecklande uppdrag? Vi söker en engagerad och flexibel förvaltningsadministratör med intresse för administration! Vi erbjuder dig en unik möjlighet att utvecklas inom en verksamhet med kommuncentralt uppdrag och fokus.
I rollen som förvaltningsadministratör arbetar du med administrativt chefsstöd, främst riktat mot samhällsbyggnadskontorets ledningsgrupp. I uppdraget ingår att skapa rutiner och struktur i olika processer, och självklart att utveckla, digitalisera och effektivisera processerna i den mån det är möjligt. Du hanterar inköp och beställningar, medverkar vid olika sammanträden och samverkansmöten samt tar fram beslutsunderlag. Du kommer också att vara delaktig i olika utvecklingsarbeten som bedrivs inom både kommunkontoret och samhällsbyggnadskontoret.
Dina blivande kollegor har bred kompetens inom olika områden och är bra på att dela med sig av kunskap. Samarbete prioriteras och värderas högt i rollen kommer du att ha många olika kontaktytor.
KVALIFIKATIONER
Detta uppdrag passar dig som har eftergymnasial utbildning. Det är ett krav med erfarenhet av brett administrativt arbete i offentlig verksamhet, som har inkluderat att ta fram beslutsunderlag, arbete i powerpoint samt digitalisering av processer. Det är meriterande om du har någon form av utbildning i processkunskap och/eller digital utveckling. Du behöver ha grundläggande kunskap om för arbetsområdet gällande lagar, såsom kommunallagen och förvaltningslagen. Det är ett krav för tjänsten att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.
Som person är du självgående och ansvarstagande. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt och sätt. Du är van vid att sätta upp och arbeta efter tidsramar. Vi värdesätter att du är en relationsbyggare som motiveras av, och förstår vikten av, att samarbeta med andra för att nå resultat och smidiga processer. Då vi är en utvecklingsorienterad avdelning kan arbetssätt såväl som arbetsuppgifter förändras över tid, vi värdesätter därför din flexibilitet och ditt utvecklingsfokus.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, vilket för oss innebär att du utöver detta också delar våra värdeord om allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.