Förvaltningsansvarig till Svenska kyrkan

Förvaltningsansvarig till Svenska kyrkan

Arbetsbeskrivning

För dig som vill arbeta med verksamhetsutveckling inom förvaltning finns nu chansen att kliva in i en stabil och trygg organisation, på en sektion med sann framåtanda. Som förvaltningsansvarig kommer du att få en nyckelroll i hur organisationen arbetar med sin förvaltningsmodell, där du får möjlighet att såväl leda som utveckla arbetet framåt, på organisationens expansiva IT-sektion. Låter det spännande? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN

Svenska kyrkan finns där människor finns, och består i Sverige av drygt 1200 församlingar. En del utav organisationen är kyrkokansliet som arbetar med frågor som rör hela Svenska kyrkan och på så vis kan stärka kyrkans möjligheter att möta samtidens utmaningar. På kyrkokansliet arbetar cirka 500 anställda fördelat på elva avdelningar, där även IT-sektionen tillhör. IT-sektionen arbetar intensivt med digitalisering och effektivisering av administrationen för att frigöra resurser för Svenska kyrkans kärnverksamhet. Genom detta arbete kan kyrkans tusentals medarbetare arbeta med moderna processer, arbetsredskap och tjänster. Nu söker IT-sektionen sin nästa förvaltningsansvariga.

Som förvaltningsansvarig kommer du att ha en koordinerande roll i Svenska kyrkans förvaltningsorganisation. Du kommer att ansvara för förvaltningsmodellen PM3, och säkerställa att berörda inom organisationen har den kunskap och stöd som behövs för att följa modellen på rekommenderat sätt. Du kommer även att arbeta med att utveckla modellen och implementera förändringar löpande. Du kommer att tillhöra IT-sektionen, men verka organisationsövergripande. För dig som har erfarenhet inom området och är redo för nästa steg är detta en roll där du får chans att påverka, utvecklas och arbeta i en stor organisation som arbetar för ett bättre samhälle.

Utöver det erbjuds du:
- Arbete inom en stor, trygg och rikstäckande organisation
- Ett fint förmånspaket såsom årsarbetstid och friskvårdstimme
- En kultur med högt i tak som genomsyras av prestigelöshet

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Stödja verksamheten i arbetet med förvaltningsmodellen PM3
* Driva utvecklingen av förvaltningsmodellen och dess implementation i organisationen
* Stödja chefer och ledningsgrupp med exempelvis rapporter, dokumentation och rådgivning
* Omvärldsbevaka förändringar och uppdateringar i förvaltningsmodellen
* Samordna det gemensamma arbetssättet inom organisationen där du verkar stöttande och utbildande
* Arbeta aktivt mot fastställda mål där du säkerställer att förvaltningsverksamheten är ändamålsenlig och kostnadseffektiv


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning alternativt väger upp med relevant arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet av förvaltning av IT-system
- Har erfarenhet av att arbeta utifrån uppsatta planer och mål
- Är van vid att utforma arbetsrutiner, mallar och stödmaterial som ska användas av andra
- Har erfarenhet av att arbeta med avtal och leverantörsuppföljning
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av förvaltningsstyrningsmodellen PM3

För att lyckas i rollen är du:
- Relationsskapande
- Ansvarstagande
- Strukturerad
- Kommunikativ

Utöver det är det viktigt att du delar Svenska kyrkans värderingar som kännetecknas av varje människas lika värde, arbete för fred, försoning, rättvisa och hållbarhet.

Information om rekryteringsprocessen
- Telefonintervju med Academic Work
- Djupintervju med Academic Work + personlighet & problemlösningstest
- Intervjuer med Svenska kyrkan
- Referenstagning + beslut

För att säkerställa en trygg och säker IT-miljö för Svenska kyrkans verksamhet kommer slutkandidaten att genomgå en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och Svenska kyrkans önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2024
  • Ansök senast: 27 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


22 november 2024

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

Förvaltningsledare/Objektledare IT Data analys GIS

19 november 2024

11 november 2024